וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין ותורג'מן יצטרפו למו"מ לשחרור שליט

23.2.2009 / 22:15

בעקבות הביקורת על השעייתו של עמוס גלעד מחשש שתפגע בסיכויי עסקת שליט, צורפו ר 'השב"כ והיועץ המדיני של רה"מ לצוות המו"מ

ראש השב"כ יובל דיסקין והיועץ המדיני של ראש הממשלה, שלום תורג'מן, יצטרפו לעופר דקל במשא ומתן לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט, כך נודע לוואלה! חדשות. מעבר לכך, ראש הממשלה אהוד אולמרט לקח על עצמו את הטיפול בנושא. ההחלטה על הצטרפותם של דיסקין ותורג'מן באה ככל הנראה בעקבות החששות שהובעו במשך היום (שני) כי השעייתו של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, תפגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרורו של שליט.

בעקבות הביקורת שעוררה השעייתו של האלוף (במיל') גלעד, הודיעה לשכת ראש הממשלה מוקדם יותר היום כי הוא מעולם לא עסק בשחרורו של החייל השבוי. בהודעה שהוציאה הלשכה נאמר כי "בעקבות שורת פרסומים מופרכים, אנחנו מבהירים כי עמוס גלעד לא עסק מעולם ולא הוסמך לעסוק בעסקה לשחרורו של גלעד שליט. המגעים בנושא זה רוכזו כל כולם בלשכת ראש הממשלה ומטופלים ויטופלו על ידי עופר דקל. אין בעובדה שגלעד אינו יכול לשמש יותר כשליחו של ראש הממשלה לבין הטיפול בעניינו של גלעד שליט דבר וחצי דבר".

כמו כן, נכתב בהודעה כי "צר לנו על השימוש הציני והנלוז בעניינו של גלעד שליט בהקשר של הטיפול המשמעתי בעמוס גלעד. גם לאחר השהייתו של גלעד , אנו מנהלים מגעים, כולל בימים אלו ממש, בכל הקשור לעסקה לשחרור החייל החטוף".

בתגובה להשעיה, האשים חמאס את ישראל בכך שהיא קטנת אמונה וקרא למצרים להגיב לחילופי הגבריי בפתיחת הגבול עם עזה. "הדבר מראה שלממשלת הכיבוש הציוני אין שום כוונה להגיע להסכם להפסקת אש או לחילופי עצירים", אמר פאוזי ברהום, דובר חמאס.

"השעיית גלעד - עיכוב בשחרור שליט"

עמוס גלעד הושעה מתפקידו לאחר שמתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה אהוד אולמרט בראיון שהעניק ל"מעריב". מוקדם יותר היום, לאחר היוודע דבר השעייתו של גלעד, הביעו גורמים שונים חשש פן יפגע הדבר בעסקה לשחרורו של שליט.

בראיון לקול ישראל, אמר שר התשתיות בנימין בן אליעזר כי הוא "מתפלל שהצעד של אולמרט לא יפגע בשחרור שליט". ובהמשך הוסיף: "אם הייתי אהוד אולמרט הייתי עושה הכל כדי שבימים לפני שהוא עוזב את משרדו נראה את גלעד שליט בבית". ואילו יו"ר ש"ס אלי ישי פנה אל אולמרט בפומבי ואמר כי "משמעות השעיית עמוס גלעד בעיני הציבור היא עיכוב נוסף בשחרור שליט ולא זו כוונתך".

בנוסף, פרסם מטה החברים למען גלעד שליט הודעה בה נכתב כי זה "מצער ומדאיג שבזמן שחייל ישראלי נמק בשבי, מה שמעסיק את המנהיגים זה משחקי אגו. אם רק היו משקיעים חצי מהמאמצים שהם משקיעים בפוליטיקה פנימית בקידום שחרורו של גלעד הוא היה כבר בבית מזמן. אנו דורשים מממשלת ישראל להמשיך בתהליך לפי החלטת ישיבת הקבינט האחרונה ולהביא לשחרורו המיידי של גלעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully