וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו לסוף העולם - עוד הלילה

טלי גולדשטין

23.2.2009 / 21:32

חובבי אסטרונומיה, זה עכשיו או עוד אלף שנים! כוכב שביט לולין יעבור הלילה בנקודה הקרובה ביותר לכדוה"א. ניתן יהיה לראותו בעזרת משקפת

מסלול כוכב השביט "לולין", כדור קרח וגז עם שובל ירקרק, יעבור הלילה (שני) דרך הנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ. אמנם, הוא עדיין יהיה מרוחק כ-61 מיליון קילומטרים מאיתנו אך ניתן יהיה לראותו בעין בלתי מזוינת במקומות חשוכים במיוחד, או להיעזר במשקפת או טלסקופ באזורים מוארים יותר.

חובבי האסטרונומיה והכוכבים בצפון אמריקה יצטרכו להפנות מבטם לכיוון מערב-דרום מערב. לולין יעבור מימין לשבתאי ובין קבוצות הכוכבים בתולה ואריה. לפי הערכת נאס"א, הזמן הטוב ביותר לחפש אחר לולין בשמיים יהיה לפנות בוקר, לפני הזריחה.

השבוע תהיה ההזדמנות היחידה, ככל הנראה, שלנו לצפות בכוכב השביט, שהתגלה ב-2007 על ידי אסטרונומים סינים וטייוואנים. נראה כי הוא עושה דרכו מחוץ למערכת השמש. יעברו עוד כאלף שנים עד שלולין יתקרב שוב לכדור הארץ.

רק נזכיר כי תיאורם של כוכבי השביט בתרבות הפופולרית נטוע במסורת המערבית ארוכת השנים לפיה אחרי הופעתם צפויים הרס וחורבן בכדור הארץ. כוכב השביט הוא אות לשינויים הרי גורל שמבשרים לאו דווקא טובות. בפעמים קודמות בהן התקרבו כוכבי שביט שונים לכדור הארץ, נרשמה פאניקה רבתי בקרב דרי הכוכב הכחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully