וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: להטיל אמברגו נשק על ישראל

טלי גולדשטין

23.2.2009 / 19:16

בעקבות המבצע עזה וחילופי ההאשמות לגבי ירי מכוון על אזרחים, קרא ארגון זכויות האדם לאו"ם להטיל אמברגו נשק על הצדדים

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" קרא לאו"ם להטיל אמברגו נשק על ישראל ועל חמאס, בטענה כי שני הצדדים השתמשו בנשק אותו קיבלו מעבר לים על מנת לתקוף אזרחים במהלך המלחמה בעזה. אמנסטי פרסמה אמש (ראשון) דו"ח בן 38 עמודים, שפירט "ראיות לפשעי מלחמה והפרות אחרות של החוק הבינלאומי".

לפי הדו"ח, השתמשה ישראל בפצצות זרחן ונשק אחר אותו קיבלה מארצות הברית, דבר שאסור לשימוש נגד ריכוזי אוכלוסייה אזרחית לפי אמנות בינלאומיות. אמנסטי דיווחה כי מפקחיה מצאו תחמושת בחצרות בתי ספר, בתי חולים ובתים פרטיים ברצועת עזה. חלק גדול מהנשק בו השתמשה ישראל היה מתוצרת אמריקאית, אמר מלקולם סמארט מאמנסטי. הוא קרא לארה"ב להפסיק לאלתר את הסיוע הצבאי לישראל.

לפי נתוני אמנסטי, ארה"ב מספקת לישראל סיוע צבאי בשווי 30 מיליארד דולר בכפוף להסכם בן עשר שנים שיפוג ב-2017.

אמנסטי הפנתה אצבע מאשימה גם לעבר חמאס ואמרה כי מצאה שיירים של טילי קסאם וגראד שנורו על ידי חברי הארגון לעבר אוכלוסיות אזרחיות בשטח ישראל. "נשק לא מתוחכם זה הוברח לעזה או שהורכב שם ממרכיבים שהובאו בחשאי מחו"ל", נכתב בדו"ח.

משרד החוץ הגיב בחומרה לדו"ח וכינה אותו "משוחד ומכוון נגד ישראל". עוד נמסר ממשרד החוץ כי הדו"ח לא הזכיר את "השימוש המכוון" של חמאס באזרחים כמגן אנושי. לדבריו, ישראל מצייתת להגבלות של החוק הבינלאומי לגבי שימוש בנשק והכחיש כי צה"ל ירה באזרחים.

"ההשוואה בין אספקת הנשק לישראל לבין אספקת הנשק לחמאס אינה הוגנת או הולמת", נמסר בהצהרה. "ישראל היא מדינה ריבונית המחויבת להשתמש בכוח על מנת להגן על אזרחיה בעוד חמאס הוא ארגון טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully