וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצילים את חופי עכו?

23.2.2009 / 16:06

הזיהום בנחל חילזון הביא לאיסור על הרחצה בחופי עכו. היום הודיעה עיריית כרמיאל שתרחיב את המכון לטיהור שפכים במטרה לשפר את המצב. "צלול": "זה לא מספיק"

אחרי שנתיים שבהן סבלו חופי עכו מזיהום קשה, ייתכן שהפיתרון בדרך. עיריית כרמיאל ואיגוד ערים לביוב כרמיאל ירחיבו את מט"ש (מכון טיהור השפכים) בעיר על מנת להפסיק את זיהום נחל חילזון, כך הוכרז במסיבת עיתונאים שנערכה היום בכרמיאל. על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה, מקור זיהום חופי עכו נעוץ בשפכי מכון טיהור השפכים של איגוד הערים לביוב כרמיאל, שהזרים לנחל חילזון שפכים בניגוד לחוק וללא צו הרשאה. כתוצאה מכך, בשנתיים האחרונות היתה הרחצה בחופי עכו אסורה במשך חודשים ארוכים.

ההצהרה על הרחבת המכון לטיהור השפכים באה בעקבות מאבק שמנהלת עמותת "צלול" לאורך כל התקופה. בעבר פנתה העמותה לראש העיר כרמיאל ויו"ר המרכז לשלטון המקומי, עדי אלדר, שבידיו השליטה האפקטיבית באיגוד הערים, ולסגנו, אלכס פלד, המשמש כיו"ר האיגוד, בדרישה שיפעלו להפסקת הזרמות השפכים. לאחר שלא חלה התקדמות בנושא הוגשה ביוני השנה כנגד השניים תלונה במשטרה בגין עבירה על חוק המים, כאשר במקביל פורסמו העובדות החמורות בקרב תושבי העיר כרמיאל.

מי אשם?

בתחילת אוקטובר 2008, פנה ראש העיר כרמיאל לעמותת "צלול" בבקשה לשתף עימו פעולה בחזית מאוחדת מול הגופים הממשלתיים השונים. דבר לא נעשה בפועל, ולאחרונה הודיע שר התשתיות בן אליעזר כי עיריית כרמיאל היא האשמה בעיכוב הקמת צינור מעקף בין איגוד ערים לביוב כרמיאל לבין מכון טיהור השפכים בעכו. בעקבות זאת נשלח עוד מכתב מעמותת צלול למר עדי אלדד, בדרישה לפעול במסגרת שליטתו באיגוד ערים לביוב כרמיאל ולספק את הפיתרון הנדרש לבעיית הזרמת שפכי מכון טיהור השפכים של כרמיאל לחופי עכו.

בתגובה לכך מסרה בזמנו עיריית כרמיאל בתגובה, כי "הבעיה היא בהחלטת הממשלה לצרף למכון שלושה יישובים גדולים: דיר חנא, ערבה וסכנין. מכון הטיהור נבנה ביכולת קיבולת מוגבלת ואינו מסוגל להכיל את התוספת. בנוסף, הרשויות האלה לא שותפות בהקמת המכון, ולא משתתפות באחזקתו".

פתרון ראוי, אך לא מספק

המאבק השתלם, כאמור, וכעת הוכרז על הרחבת מכון טיהור השפכים. עמותת צלול מברכת על המהלך, אך מבהירה שהזרמת השפכים לנחלים לא נמנעת לחלוטין. "הרחבת המט"ש היא פתרון ראוי, אך האיום על חופי עכו ימשיך בשנתיים הקרובות כל עוד לא יוקם צינור מעקף להובלת השפכים, כפתרון ביניים", נמסר מהעמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully