וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "יהיה קשה עם נתניהו"

עידן דורנר

23.2.2009 / 13:31

שרי החוץ של האיחוד הביעו חשש כי ממשלה בראשות יו"ר הליכוד תזנח את פתרון שתי המדינות. "יהיה מעט קשה לחדש את תהליך השלום"

הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, צ'כיה, מצפה ל"התחלה מעט קשה בחידוש תהליך השלום", במידה שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו יכהן בסופו דבר כראש ממשלת ישראל. סגן ראש ממשלת צ'כיה אלכסנדר וונדרה אמר את הדברים היום (שני) לפני פגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי. הוא הוסיף כי אין זמן לאבד בתהליך השלום.

כשנשאל האם נתניהו יהיה טוב לתהליך השלום עם הפלסטינים ענה וונדרה: "נותר לנו לחכות ולראות". לדבריו, "אני חושש שעשויה להיות לנו התחלה מעט קשה, אך עלינו להתקדם בתהליך השלום, מכיוון שהדרך לפתרון של שתי מדינות הולכת ונעלמת".

שרי החוץ של האיחוד התעקשו בפגישה כי פתרון שתי המדינות לשני העמים הוא הפתרון היחידי לסכסוך. "זה פשוט לא אפשרי לזנוח את הפתרון של שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום וביטחון", אמר שר החוץ האיטלקי פראנקו פראטיני. "לדעתי ראש הממשלה המיועד נתניהו ינקוט באותה אסטרטגיה".

שר החוץ השבדי קארל בילדט הביע דאגה בנוגע לתנאים שהציבו חלק מהמפלגות בישראל כתנאי להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו. לדבריו, נציגי 27 המדינות העבירו מסר, לפיו כל תוכנית שתזנח את ההתחייבויות לתהליך שהתקבלו עד כה תהיה בלתי מקובלת.

במהלך ימי הלחימה בעזה יצאה צ'כיה נגד הקו האירופי ותמכה בפעולת ישראל, כשכינתה אותה "הגנתית ולא התקפית". מאוחר יותר נטען כי מדובר היה ב"אי הבנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully