וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מוכנים לשלם

23.2.2009 / 13:33

בנייה ירוקה עולה יותר מהרגיל, אבל בסוף מביאה לחיסכון. אולי זאת הסיבה שפתאום אכפת לנו? סקר חדש מראה ששליש מהציבור בישראל מוכן להשקיע יותר בשביל בית ירוק

מיחזור וקומפוסט בבית, קירות מבודדים, שימוש בצבעיים טבעיים, בניה נכונה שתהיה יעילה לתאורה טבעית ועוד הם דברים שנשמעים נפלא אבל, מה לעשות, עולים הרבה. מסקר שערכו מכון גיאוקרטוגרפיה והמכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון, מסתבר שהציבור הישראלי לא ממש יודע מה זאת בנייה ירוקה, אבל מצהיר שהיה מוכן לשלם יותר על מנת ליירק את הבית ולאבזר אותו בכל טוב אקולוגי.

הסקר נערך לקראת כנס "הנדסה אזרחית ירוקה" שנערך היום (שני) במכללה, בקרב 500 משיבים, גברים ונשים, בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל. 62% מהנשאלים לא ידעו כלל במה מדובר, ולא הבינו את המשמעות של "בנייה ירוקה". עם זאת, נכונותם להשקיע יותר לשם כך קיימת, ואף גדלה אחרי שהוסבר להם על מאפייני הבנייה.

מתברר, שלכ-50% מהציבור הישראלי חשוב שהבית שיקנה יהיה ירוק, ושכשליש מהציבור מוכן לשלם על כך את המחיר הנדרש. חשוב לציין, שהרבה מהכסף המושקע, בעצם יביא לחיסכון בטווח הארוך – תאורה טבעית נכונה וקירות מבודדים חוסכים בחשמל, כך גם מערכת מזגנים מתאימה.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מתכננת ערים, מתמחה בניתוח אומדני פוטנציאל כלכלי מוסיפה כי "הבנייה הירוקה עומדת להפוך לסטנדרט פופולרי בתוך פחות מחמש שנים. מרבית היזמים לא ייבנו יותר בניינים ללא תקן של בניין ירוק. הביקוש לבנייה הירוקה יגיע הן מכיוון משקי הבית-רוכשי הדירות והן מגורמי התכנון ובראשן הרשויות המקומיות" להערכתה "תחדור הבנייה הירוקה בישראל בקצב דומה לחדירה בקרב רוכשי הדירות בציבור האמריקאי. שם כבר מדברים על בית ירוק כבית "עדיף", כלומר שיש לו עדיפות בעיני הקונה בעת תהליך הרכישה וההשוואה בין בנייני פרויקטים שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully