וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר: בריטניה נערכת לקיץ של אלימות

עידן דורנר

23.2.2009 / 13:02

קצין בכיר במשטרה הזהיר, כי קורבנות המשבר הכלכלי יצאו לרחובות כדי להפגין נגד המוסדות הפיננסיים במדינה, בגל מחאה אלים

המשטרה בבריטניה מתכוננת לקיץ של מהומות, מחשש שקורבנות המשבר הכלכלי יצאו לרחובות כדי להפגין נגד המוסדות הפיננסיים במדינה. האחראי על הסדר הציבורי במשטרה הבריטית דיוויד הארטשורן העלה את האפשרות של חזרה על מראות המחאה של שנות ה-80, והזהיר כי אנשים שיאבדו את עבודתם, ביתם או חסכונותיהם יהפכו ל"חיילים" פוטנציאלים בגל מחאה אלים.

הארטשורן אמר לעיתון הבריטי "גרדיאן", כי אנשים ממעמד הביניים, שמעולם לא עלה בדעתם להצטרף להפגנות, שוקלים כעת לנתב את זעמם למחאות שצפויות להיערך השנה. לדבריו, הבנקים, בעיקר כאלו שמשלמים בונוסים גבוהים למנהלים, למרות שהם מקבלים מימון של מיליארדים מכספי משלמי המיסים, הפכו למטרה, וכך גם חברות פיננסיות נוספות בלונדון, המואשמות באחריות למשבר. לדבריו, תיתכן יצירת קואליציה חזקה, שתכלול את אנשי מעמד הביניים, תנועות שמאל קיצוני, וארגונים סביבתיים.

המידע מגיע על רקע מחאות אלימות שפרצו ברחבי אירופה בעקבות המשבר. בשבועות האחרונים חוואים ביוון חסמו כבישים במחאה על הנפילה במחירי היבול, מיליון עובדים בצרפת הצטרפו למפגינים בקריאה להגן על עבודותיהם ומשכורותיהם ובאיסלנד התנגשו המפגינים עם המשטרה. בבריטניה עצמה אלפי פועלים מתעשיית הנפט פתחו בעיצומים על רקע השימוש שנעשה בעובדים זרים.

עוד נמסר, כי "פעילים המוכרים למשטרה" חוזרים לאחרונה לרחובות, ובמשטרה טוענים כי הם יוצרים אי נחת בקרב הציבור.
לדברי הארטשורן, פסגת הג'י-20 שתיערך בחודש אפריל בלונדון עשויה להיות האירוע שיחל את גל המחאה, שיימשך לתוך חודשי הקיץ.

בשבועות האחרונים התלוננו מפגינים בבריטניה, כי המשטרה החלה לנקוט ביד קשה יותר נגדם. לדבריהם ,קציני המשטרה מגזימים בתיאור האיום שהם מציבים על מנת שהשוטרים יוכלו להפעיל שימוש בכוח ביתר קלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully