וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא מוותר: "אעשה עוד צעדים לאחדות"

23.2.2009 / 12:50

יו"ר הליכוד לא מוכן לקבל את התגובות הצוננות שלהן זכה מיושבי הראש של קדימה ומפלגת העבודה. "מעולם לא היתה שעת חירום כזאת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר בצהרים (שני) כי הוא מתכוון לנקוט בצעדים נוספים שיאפשרו הקמת ממשלת אחדות עם העבודה וקדימה. בישיבת סיעת הליכוד שנערכה בכנסת אמר נתניהו: "אלך צעדים נוספים לקראת היעד של ממשלת אחדות. מעולם לא היתה שעת חירום כזאת, אולי חוץ ממלחמת העצמאות. הצורך באחדות אל מול האיומים גובר מרגע לרגע. שוחחתי עם יו"ר קדימה ציפי לבני ועם יו"ר העבודה אהוד ברק ואשוחח איתם שוב, כדי להביא אותם לשלב ידיים באתגר הגדול שמדינת ישראל עומדת בפניו".

"אני לא מוותר", הוסיף נתניהו, "אעשה את כל המאמצים ואלך צעדים נוספים לקראת היעד הגדול הזה. העם רוצה אחדות וזה צו השעה. זה מחייב דרך התנהלות אחרת ולשים בצד את כל השיקולים הפוליטים הרגילים, שהם אולי לגיטימים בתקופות אחרות, אבל אינם לגיטימים ברגע זה".

לצד הנושא הביטחוני התייחס נתניהו בדבריו גם למשבר הכלכלי. "ברגע זה", הזכיר יו"ר הליכוד, "מתבצרים עובדים במפעל 'פרי גליל' הנמצא בסכנת סגירה, כמוהו יש גם מפעלים רבים אחרים. מדובר באלפי משפחות שפרנסתן נמצאת בסימן שאלה, מדובר בחוסן הכלכלי של יישובים רבים וגם בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל. אני אומר זמן רב, אנחנו עומדים בפני משבר כלכלי שלא ידענו כמותו שנים רבות".

נתניהו הוסיף כי "זהו משבר מקיף ועמוק ונצטרך לעשות צעדים כדי להציל פרנסה של רבבות ולהבטיח עתיד כלכלי לאזרחי ישראל. לא נוכל לעצור מיד את המשבר הכלכלי, אני מעריך שתהיה התדרדרות עד שנצליח לסובב את כיוון הכלכלה, אבל זה מחייב חזית רחבה בכנסת. במקביל אנחנו רואים שממשיכים לשגר טילים על ישראל מצפון ומדרום ומעל הכל עומדת ההתחמשות הגרעינית של אירן".

בתום פגישתו עם יו"ר העבודה מוקדם יותר, אמר נתניהו כי "אנחנו נמצאים בשעת חירום. המירוץ של אירן לקראת התחמשות גרעינית לא יחכה לנו, התחמשות חמאס לא תחכה לנו וגם המשבר הכלכלי לא יחכה לנו. עלינו לאחד את כל הכוחות כדי להתמודד עם האתגרים הללו. אני לא אוותר ואעשה כל מאמץ כדי להרכיב ממשלת אחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully