וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לנתניהו: "נהיה אופוזיציה אחראית"

23.2.2009 / 11:11

בתום פגישתם המשותפת אמר יו"ר העבודה, כי "פסק דינו של הבוחר שלח אותנו לאופוזיציה". נתניהו: "אעשה כל מאמץ כדי להרכיב ממשלת אחדות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מפלגת העבודה לא תצטרף לממשלת נתניהו. הפגישה בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר העבודה אהוד ברק הסתיימה הבוקר (שני) כשבסופה הכריז ברק כי "פסק דינו של הבוחר שלח את מפלגת העבודה לאופוזיציה. אמרתי לנתניהו כי אנו נהיה אופוזיציה אחראית ורצינית".

ברק הוסיף כי "שוחחנו על האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל בעת הזו, בתחום המדיני בטחוני וכן בתחום הכלכלי חברתי. נתניהו ביקש לשמור לו את הזכות להיפגש בהמשך המשא ומתן הקואליציוני, ובמידה שיבקש אני אפגש עימו".

בתום הפגישה אמר נתניהו כי "אנחנו נמצאים בשעת חירום. המירוץ של אירן לקראת התחמשות גרעינית לא יחכה לנו, התחמשות החמאס לא תחכה לנו, וגם המשבר הכלכלי לא יחכה לנו. עלינו לאחד את כל הכוחות כדי להתמודד עם האתגרים הללו. אני לא אוותר ואעשה כל מאמץ כדי להרכיב ממשלת אחדות. אני אפגש שוב גם עם יו"ר קדימה ציפי לבני ועם יו"ר העבודה אהוד ברק. האתגרים הכבירים מחייבים להניח את הפוליטיקה הרגילה בצד ולעשות כל מאמץ כדי לאחד את ישראל".

הפגישה עם יו"ר העבודה התקיימה יום לאחר שנפגש נתניהו עם יו"ר קדימה ציפי לבני. בתום הפגישה קבעו השניים להיפגש שוב בימים הקרובים. נתניהו אמר כי "בימים הקרובים ננסה להגיע לדרך משותפת".

לדברי לבני בתום הפגישה, נתניהו הוא שביקש עוד פגישה והיא לא רואה מניעה לעשות זאת. "אחדות משמעותה היא לקדם דרך משותפת ולכן צריך לבדוק האם יש דרך משותפת או שתי דרכים שונות", אמרה לבני. עם זאת היא הדגישה כי ישנן מחלוקות עמוקות שלא נפתרו. "מבחינתי הנושא המהותי זה התקדמות והגעה להסכמות עם הפלסטינים שמבוססת על שתי מדינות והסדר קבע. על זה אין הסכמה. אין כאן שאלה של ניסוח, כל הנושא הזה הוא קריטי ומהותי ויש חילוקי דעות מהותיים".

בשיחות עם מקורביו לאחר הפגישה אמר נתניהו כי התרשם שלא יצליח לשכנע את קדימה להצטרף לקואליציה, כך דווח בקול ישראל. עם זאת הביע תקווה כי הסכמתה של יו"ר קדימה ציפי לבני לשוב ולהיפגש תפתח פתח להקמתה של ממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully