וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא אדמה, את מצד החתן או הכלה?

רינה וייסגלס הלקין

23.2.2009 / 9:19

המדריך לחתונות ירוקות יעזור לכם בכל צעד אקולוגי בדרך לחופה. אפשר להתחיל בלוותר על היהלום

אם יש רגע בחיים שמותר לכם, שלגיטימי, שזה שפוי ורצוי לחשוב על עצמכם בשיא הריכוז זה בזמן תכנון החתונה. והנה, דווקא בצומת נרקיסיסטית בחיינו, בה אנו מרוויחים ביושר את הזכות להתעסק בסוגיות ברומו של "האם קבלת הפנים תהיה עם כדורי פילה או כדורי דניס", כאילו אין מלחמות בעולם, מגיחה לאומה המגמה הירוקה ומבקשת שיתחשבו גם בצרכים של כדור הארץ.

קול ששון וקול אקולוגי

אם גם אתם מאלו שרוצים להתחתן על פי הספר, או ליתר דיוק, על פי המגזין, יתכן ותיתקלו בין מדפי הספרים בחוברת חתונות חדשה (עם מבטא אמריקאי) בשם "The Green Wedding Guide" (או בתרגום כחול לבן - "המדריך לחתונה ירוקה").

לא, אין פה קונספט מהפכני לבקש מהחתן והכלה להגיע בלבוש קרפדה, מדובר במדריך מושקע המתאר, שלב אחר שלב, כיצד לערוך חתונה, תוך כדי התחשבות בצרכים של אימא אדמה. כבר בפתיח, המחברת (וואלרי אדמונדס) מרגיעה את הזוג המאושר (שנמצא ברגעים אלו באי שפיות זמנית), שלא נדרש כאן מאמץ על. כול הידידים שלכם יוכלו ליהנות ולהתרשם מחתונה מושקעת, גם כשהיא ידידותית לסביבה. מסתבר, שבארצות הברית בלבד, יש 2.5 מליון חתונות מידי שנה בעלות ממוצעת של 28,000$, תעשיה שמגלגלת הרבה פסולת ובזבוז. בזמן שהאווירה על הרחבה מתחממת, גם ליקום נהיה חם, והגיע הזמן להקדיש לו עוד רגע, ברגע המאושר שלכם.

לא כל הנוצץ ירוק

כמו חתן וכלה שצועדים יד ביד, המדריך לוקח את הזוג בעל תודעת הסביבה, צעד אחר צעד, שלב אחר שלב, עד לחופה. כך, למשל, ההזמנות, מוזמנות להיות עשויות מנייר ממוחזר, צבועות בצבע טבעי ומיוצרות בעבודת יד. ולמי שרוצה להזמין לעצמו מקום בגן עדן אקולוגי, הזמנות הנשלחות באינטרנט הן הכי מתחשבות ולאו ודווקא פחות יעילות.

ללא ספק, החלק הכי מרגש, זה שלמענו נאכל המון חסות ירוקות, הוא השמלה. גם פה, את יכולה לנשום לרווחה בשמלה אלגנטית שנושמת בעצמה. בשוק ניתן למצוא היום מגוון רחב של בדים אורגנים, בדי כותנה, שיפון ועוד, כך שאין הצדקה להתהדר במותג על, כזה שעלה הרבה לסביבה לייצר אותו. בדומה להזמנות, גם כאן יש את "דרגת הצדיקות", השמורה לאלו שמחפשות את השמלה המקורית של סבתא או אימא, ועושות הכי הרבה נחת לאימא אדמה.

אבל המבחן האקולוגי האמיתי, או ליתר דיוק, היהלום שבהתחשבות, הוא הוויתור על טבעת הזהב ויהלום. אם כל כמה שהם חברים טובים של האישה, שלא לומר הכלה, תעשיית הניצול הכרוכה ביצורם של יהלומים וזהב לא נוצצת, בלשון המעטה, ולצד הנזק האנושי, תהליך יצורם מזהם את הסביבה. אבל אדוורדס היא קודם כול אישה, ולא תשאיר לך את האצבע עירומה. אפשר לדוגמא להתחדש בטבעת עתיקה או ליצור יש מאין על ידי התכת תכשיט ישן.

שיהיה במזל טוב

כמי שהתחתנה בחוסר מודעות (לסביבה, לא לבעל), ללא ספק הצטערתי לקרוא על כל הזבל שריכזנו בזמן שהיינו מרוכזים בעצמנו. עם קצת תשומת לב, אפשר גם אחרת. "חתונה ירוקה" מציע אלטרנטיבות רבות, פשוטות, יותר זולות ולא פחות אטרקטיביות לחתונה שתתן לכם להרגיש בשמיים ולהתחשב באדמה. החוברת כוללת הסברים מעוררי נקיפת מצפון, מדוע הדרך הקונבנציונאלית היא לא אידיאלית, מתארת דרגות התחשבות לכל החלטה וכוללת הסברים כיצד ליצור אלמנטים בשיטת "עשה זאת בעצמך", כגון: הזמנות, קישוטי שולחן, ועוד (אפשר לבקש מההורים לעשות אותם, במקום שיתערבו ברשימת המוזמנים). ללא ספק הרעיון מבורך, וגם אם יילקח ממנו ולו אלמנט אחד, זו תהיה התחלה טובה. לכם ולסביבה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

The Green Wedding Guide / פן הוצאה לאור

  • עוד באותו נושא:
  • חתונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully