וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה מצרפת נהרגה בפיגוע במרכז קהיר

23.2.2009 / 8:37

על פי הדיווח הראשוני, בפיצוץ באזור תיירותי במרכז הבירה המצרית נהרגו ארבעה. כעת מתברר כי ההרוגה היא תיירת בת 17

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

תיירת צרפתייה בת 17 נהרגה אמש (ראשון) בפיצוץ שאירע במזרח קהיר, בירת מצרים. הדיווחים הראשוניים על האירוע גרסו כי בפיצוץ נהרגו ארבעה בני אדם, אך כעת מתברר כי הצעירה היא ככל הנראה ההרוגה היחידה. שר הבריאות המצרי חאתם אל גבאלי מסר כי בפיגוע נפצעו גם 20 בני אדם בהם 13 תיירים מצרפת, אחד מגרמניה ושלושה מערב הסעודית. שישה מהפצועים נפצעו באורח קשה. הפיצוץ אירע סמוך לשוק העתיק חאן אל חלילי במזרח קהיר, השוק המרכזי של העיר, בו נוהגים להסתובב תיירים ולשבת בבתי הקפה במקום.

משטרת מצרים עצרה אתמול שלושה חשודים במעורבות בפיגוע. החשודים נעצרו בשוק מעט לאחר הפיצוץ. המשטרה בודקת האם המטען הושלך ממרפסת הנציבת מעל לבית הקפה, או הוטמן מתחת לספסל סמוך. עדי ראייה דיווחו כי לפחות מטען אחד הושלך מאופנוע, וכי מטען נוסף שהושלך במקום לא התפוצץ, והוא נוטרל על ידי מומחים מהיחידה לסילוק פצצות. הפצועים הועברו לבית חולים סמוך. כוחות של צבא מצרים הטילו סגר על האזור כולו.

עדיין לא ידוע מי עומד מאחורי הפיגוע והאם הוא כוון נגד התיירים. בשנים האחרונות פגעו קיצונים איסלמיים בתעשיית התיירות המקומית בשורה של פיגועים. בספטמבר 2008 חטף חמוש רעול פנים 19 בני ערובה, בהם 11 תיירים, בספארי באזור הגבול המצרי עם סודן. כולם שוחררו לבסוף ללא פגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully