וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תפעיל השבוע תחנת כוח גרעינית

עידן דורנר

22.2.2009 / 15:29

התקשורת בטהרן מדווחת כי ביום רביעי ייערך טקס בהשתתפות בכירים מאירן ורוסיה, לציון הפעלת הכור בבושהר. עלותו כמיליארד דולר

אירן מתכננת לחנוך את הכור הגרעיני בבושהר בטקס שייערך ביום רביעי הקרוב, במעמד בכירים מאירן ומרוסיה. כך דיווח היום (ראשון) הרדיו הממלכתי באירן. ככל הנראה, הכוונה היא להפעלה הטכנית של הכור, שלראשונה יפעל באופן מלא, במטרה לבחון את המערכות שלו לפני שיחל לעבוד כרגיל. הפעלת הכור נדחתה פעמים רבות בעבר, למרות שכבר בשנה שעברה העבירה רוסיה דלק גרעיני החיוני להפעלתו, בעסקה המוערכת בכמיליארד דולר.

אירן ממשיכה לדחות את הטענות לפיהן תוכנית הגרעין מיועדת לפיתוח נשק גרעיני וטוענת כי מטרתה היא ייצור חשמל על מנת שתוכל לייצא יותר נפט וגז. חניכת הכור בבושהר יוצרת חששות בישראל, אירופה וארה"ב, אך במוסקבה טוענים כי אין איום בהפעלת הכור, כיוון שהוא אזרחי ואין אפשרות לפתח בו נשק גרעיני.

מוקדם יותר החודש אמר האחראי על שיתוף הפעולה הגרעיני ברוסיה סרגיי קירילנקו, כי רוסיה תתחיל בהפעלתו הטכנית של הכור בבושהר עד סוף שנת 2009. אם לא יהיו התפתחויות לא צפויות, ההפעלה תתקיים לפי לוח הזמנים שנקבע מראש. לפי התוכנית זה יקרה במהלך השנה הקרובה. אני מתכנן לבקר בכור בפברואר", אמר קירילנקו.

רוסיה הסכימה לבנות את הכור בשנת 1995, באתר שהבניה בו החלה כבר בשנות ה-70 על ידי חברת "סימנס" הגרמנית. הפרוייקט של סימנס הופסק בעקבות המהפכה האיסלמית שבוצעה במדינה ומלחמת אירן-עירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully