וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דורית ביניש מצטרפת לאח הגדול?

עדי שמחוביץ

22.2.2009 / 14:06

האגודה לזכויות האזרח ומועצת העיתונות עתרו לבג"ץ נגד חוק האח הגדול, שמאפשר למדינה לקבל מידע פרטי על אזרחים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בג"ץ דן הבוקר (ראשון) בהרכב מורחב של שבעה שופטים בעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח בעניין חוק נתוני התקשורת המוכר גם בשם "חוק האח הגדול". החוק, שאושר על ידי הכנסת ביוני האחרון, מאפשר למשטרה ולרשויות חקירה נוספות לקבל מחברות הסלולר ומספקיות האינטרנט מידע אישי על אזרחים.

"אנחנו לא חושבים שצריך לבטל לגמרי את החוק, יש לו חשיבות לצורך מניעת עבירות, לצורך חקירת עבירות וגם לצורך הצלת חיים, אבל אנחנו חושבים שצריך להגביל את החוק", אמר עורך הדין דורי ספיבק לוואלה! חדשות. עו"ד ספיבק מסביר כי בעתירה דורשת האגודה לצמצם את החוק כך שחדירה לפרטיות האזרח לא תוכל להתבצע בעבירות פעוטות אלא רק במקרה של חשדות קונקרטיים לעבירות חמורות ובמקרה של חשש סביר לעבירה.

לעתירה הצטרפו גם לשכת עורכי הדין ומועצת העיתונות שדורשים לשמור על הגנה של חיסיון מקצועי של עורכי דין, עיתונאים ורופאים. עו"ד דנה בריסקמן מפרקליטות המדינה הסבירה בדיון כי החוק דווקא שיפר את המצב שכן עד חקיקתו נתוני תקשורת על אזרחים התקבלו ללא צורך צו בית משפט ולא היתה כל התייחסות לבעלי חסיונות. "חוק נתוני התקשורת צמצם את שיקול הדעת וקבע סייגים להסדרת הנושא שייצר את האיזון הראוי בין המטרה של לחימה בפשיעה לבין הכרה בזכות לפרטיות". החלטה בעניין תתקבל בחודשים הקרובים.

לשכת עורכי הדין טענה, באמצעות עו"ד דן חי, כי חלק מהוראות החוק פוגעות בזכות החוקתית לפרטיות. נוסף על כך, בקשה הלשכה לבטל סעיף בחוק נתוני התקשורת המאפשר קבלת היתר מנהלי בלבד ללא הצורך בצו שיפוטי במקרים בהם מדובר בקבלת מידע על עורך דין, וזאת מהנימוק כי בין עורך דין ללקוחותיו קיים חיסיון מקצועי אשר קבלת המידע יפר אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully