וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ניתן להגיע לסיכומים עם קדימה"

פנחס וולף

22.2.2009 / 12:49

לקראת פגישתו עם יו"ר קדימה לבני, אמר ראש הממשלה המיועד כי יציע לה "להיכנס לדיון אמיתי על כל הנושאים המהותיים שעומדים על הפרק"

"עם רצון טוב נוכל להגיע לסיכומים עם קדימה", כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ביציאתו מפגישה עם הסנאטור האמריקאי, ג'ו ליברמן. נתניהו הוסיף כי יציע הערב ללבני בפגשיתם המשותפת "להיכנס לדיון אמיתי על כל הנושאים המהותיים שעומדים על הפרק".

לפני הכניסה לפגישה מתח נתניהו ביקורת מרומזת על התעקשותה של יו"ר קדימה, ציפי לבני להישאר מחוץ לקואליציה. "היעדים שעומדים בפני המדינה הם כבירים. אין לי ספק שמי שטובת המדינה עומדת כנגד עיניו צריך לשים את האחדות כיעד מרכזי", אמר נתניהו בטרם נכנס לפגישה עם הסנאטור האמריקאי ג'ו ליברמן, המבקר בארץ.

נתניהו ביקר את התנהלות קדימה בסוגיה ואמר כי "האחדות ניתנת להשגה על ידי הידברות ולא על ידי תכתיבים וכיפופי ידיים. צריך ניסיון אמיתי להגיע לעמדה משותפת מתוך כבוד הדדי ושיח אמיתי".

לבני חזרה והדגישה במהלך השבוע שעבר כי אין בכוונתה להיכנס לממשלה בראשות נתניהו והבהירה לחברי מפלגתה כי "קדימה תמשיך ותילחם על דרכה ואמונתה ותחתור להסדר מדיני המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, בצד מלחמה בלתי מתפשרת בטרור ובטיפול בסוגיות אזרחיות פנימיות הדורשות תיקון דחוף, בראשן שינוי שיטת הממשל וברית הזוגיות. כמו כן נפעל לייצר מחנה משותף אמיתי לערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לעומת זאת נשמעו בימים האחרונים קולות אחרים בקרב בכירי קדימה הקוראים ללבני לשקול בכל זאת הצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו. חברת הכנסת דליה איציק אמרה כי "אני מקווה שנוכל להקים ממשלה רחבה, שקדימה היא ראש רציני שם. זאת גם בשל גודלה וגם כי עכשיו אנחנו רוצים להשפיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully