וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת הפרס לשחקנית הטובה ביותר - מיאנמר

טלי גולדשטין

22.2.2009 / 11:26

החונטה השלטת במיאנמר הורתה לשחרר 6,000 אסירים כחלק מ"מפת הדרכים לדמוקרטיה". מדינות המערב: "מדובר באחיזת עיניים"

החונטה הצבאית במיאנמר החליטה לשחרר מעל 6,000 אסירים פוליטיים במסגרת חנינה כוללת. כתריסר "אסירי מצפון", בהם חמישה נזירים בודהיסטים העצורים מאז 2003, שוחררו אתמול (שבת), כך דיווחו פעילי זכויות אדם וגורמים באופוזיציה.

החונטה הכריזה על השחרור ביום שישי לאחר ששליח האו"ם לזכויות אדם תומאס קווינטנה סיים ביקור בן חמישה ימים במדינה, במהלכו נפגש עם קומץ אסירים פוליטיים בכלא איסיין שביאנגון. "אנו יכולים לאשר ש-11 אסירים, בהם חמישה נזירים בודהיסטים, שוחררו", אמר אחד מפעילי זכויות האדם. השישה הנותרים הם חברים במפלגת האופוזיציה הליגה הלאומית לדמוקרטיה (NLD ) בראשות אונג סאן סו צ'י, הנמצאת במעצר בית כ-13 שנה. כלת פרס הנובל סו צ'י היא בין 2,161 אנשים, שלפי הערכות, מוחזקים במעצר במיאנמר בגין אמונותיהם הדתית או עמדותיהם הפוליטיות.

החונטה מכחישה כי האסירים נעצרו בעקבות פעילותם הפוליטית במדינה. לטענתה, כל האסירים ביצעו פשעים פליליים וזו הסיבה למעצרם. רשת הטלוויזיה הממלכתית הודיעה ביום שישי כי שחרור האסירים נעשה "מתוך התחשבות במשפחותיהם" ועל מנת שיוכלו להשתתף בבחירות ב-2010 – בחירות עליהן הכריזה החונטה כחלק מ"מפת הדרכים לקראת דמוקרטיה".

לא מפחדים מהסנקציות

הפעם האחרונה בה נערכו בחירות כלליות במיאנמר היתה ב-1990, אז זכתה המפלגה הלאומית לדמוקרטיה בראשות אונג סאן סו צ'י. החונטה הצבאית התעלמה מהתוצאות. לסנקציות שונות שהטיל המערב כמעט ולא היתה כל השפעה על הצבא, השולט במיאנמר מאז 1962. ממשלות המערב פטרו את "מפת הדרכים" כאחיזת עיניים.

בחודשים האחרונים, בתי משפט מיוחדים שהוקמו במיאנמר גזרו מאסר של עד 65 שנים על עשרות פעילי אופוזיציה ומתנגדים לממשלה. הפעילים הבולטים ביותר נשלחו לקצוות מרוחקים של המדינה ונאסור עליהם לקבל מזון או תרופות מקרובי משפחה. בנוסף דנו בתי משפט 17 פעילים דמוקרטים לעונשי מאסר של שנתיים עד 16 שנים. רבים מהם היו מעורבים בהפגנות נגד שלטון החונטה הצבאית בשנה שעברה. לפי הערכות, צעדים אלו של הממשל הצבאי נועדו לרסק את המתנגדים הפוליטים לקראת הבחירות הצפויות ב-2010.

ביולי האריך נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש את תוקפן של סנקציות שונות, שהוטלו על החונטה הצבאית השולטת במדינה במטרה להפעיל לחץ על מנהיגיה ליישם רפורמות דמוקרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully