וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לנתניהו: "הקם ממשלה במהירות"

22.2.2009 / 10:41

רה"מ ניצל את ישיבת הממשלה השבועית כדי לברך את יו"ר הליכוד וקרא לו "להקים ממשלה יציבה וחזקה". השר שטרית: "קדימה לא תלבין את ממשלת הימין"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הקמת הקואליציה היא בניית התשתית שעליה תצעד ישראל בשנים הקרובות. משום כך אני מבקש לברך את בנימין נתניהו על המשימה שהוא נטל על עצמו ולאחל לו הצלחה". כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה אהוד אולמרט, בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "כמי שהיה מעורב בהקמת קואליציות וממשלות במשך שנים רבות, אני מודע למורכבות העניין, ועוד יותר – לחשיבותו", המשיך אולמרט, "אני מאמין שישראל זקוקה לממשלה יציבה וחזקה כדי להתמודד עם הבעיות הניצבות בפתח".

"יש חשיבות גם למהירות", הדגיש אולמרט בהתייחסו להרכבת הקואליציה, וקרא "לכל המעורבים במשא ומתן לנהל את הדברים בדרך מהירה ויעילה". ראש הממשלה ציין כי "עד להקמת הממשלה החדשה, הממשלה הנוכחית תמשיך לנהל את המדינה בלי להשיל מעצמה בדל של אחריות. במקביל, אנו מוכנים להעברת השלטון בדרך מסודרת".

בסביבת יו"ר קדימה ציפי לבני ביקשו הבוקר להנמיך ציפיות בנוגע לפגישתה עם יו"ר הליכוד, מאוחר יותר היום. זאת, משום שלטענת גורמים בסביבת לבני, במהלך סוף השבוע ניהל נתניהו שיחות עם יו"ר ש"ס אלי ישי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ולכן הוא "לא מגיע לפגישה עם דף חלק". עם זאת, יש לציין כי גם אנשי לבני קיימו בסוף השבוע שיחות טלפוניות עם ליברמן.

"קדימה לא מגלה אחריות ציבורית"

השר ישי אמר הבוקר בהתייחסו למשא ומתן הקואליציוני כי "אם קדימה לא רוצה להיכנס לממשלה זו זכותה, לנו לא היו סיכומים עם הליכוד. אני אומר זאת מפורשות. אבל אם קדימה לא מגלה אחריות ציבורית ולא רוצה להיכנס לממשלה – זה עניין אחר".

השר מאיר שטרית הגיב לדברים ואמר: "לא ידוע לנו על הסכם בין ש"ס לליכוד, אבל האם זה נראה סביר שש"ס לא נתנה יד לממשלת לבני והלכה עם נתניהו לבחירות בלי שיהיה איזשהו סיכום ביניהם?, אלי ישי הוא מתאבד שיעי? הליכוד אמר שהציבור בחר ממשלת ימין, שיקימו ממשלת ימין עם 65 מנדטים. פעם אחת צריך לתת להם הזדמנות להוכיח עצמם בשלטון, ואם הוא לא יצליח הציבור יאמר את דברו. אנחנו לא צריכים להביא להלבנת ממשלת ימין צרה".

במהלך ישיבת הממשלה התייחס שר הביטחון אהוד ברק לדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שעסק בתוכנית הגרעין האירנית. "הדו"ח ממחיש ים שוב את החיוניות של לחץ בינלאומי אפקטיבי בנושא עצירת תכנית הגרעין האירני ואת חיוניות העמדה הישראלית על פיה אין להוריד שום אופציה מהשולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully