וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 עד 21: פתחו חשבון בנק

22.2.2009 / 8:16

לאורך החיים יש לנו צרכים פיננסיים שונים. בגיל 15 הגיע הזמן לפתוח חשבון בנק ולהתחיל להתנהל עצמאית. כתבה שלישית בסדרה

הילד הגיע לגיל תיכון, מה הצרכים הכלכליים שלו כעת? בשנים אלו נערים ונערות רבים מתחילים לעבוד מפעם לפעם, מקבלים סכומי כסף גדולים יותר מההורים, ומתחילים לקבל קצת יותר אחריות פיננסית. זה הזמן לפתוח חשבון בנק.

פתיחת חשבון בנק היא צעד חשוב בתהליך הלימוד של ההתנהלות הכלכלית. כך תלמדו את הנער לנהל את כספיו באופן עצמאי ונכון כבר מגיל צעיר. כאשר הכסף נמצא בבנק ולא בכיס, וכל קניה מצריכה משיכה מהכספומט, יש סיכוי גדול יותר שהילד יחשוב על כל בזבוז ורכישה, ולא ייתן לכסף להתנדף. כל משיכה מלווה בפתק עליו רשום סכום היתרה, וכך קל יותר לתכנן הוצאות.

בגיל 14 יכול כל אחד לפתוח חשבון בנק, אך יש צורך בהסכמת ההורים. בגיל 16 כבר אפשר לפתוח חשבון ללא אישור, ואף להוציא פנקס צ'קים וכרטיס אשראי. החלטתם לאשר לילד לפתוח חשבון ולהתחיל להיות יותר עצמאי? עודדו אותו לקחת עוד יוזמה עצמאית, ולברר היכן מוטב לו לפתוח חשבון. הנטייה הטבעית היא להביא את הילד אל הבנק והסניף שלכם ההורים, אבל כדאי לתת לילד ללמוד כיצד לבצע את התהליך, ולשלוח אותו לברר אילו הטבות מוצעות לו בכל בנק. בקרו במספר בנקים או באתרים שלהם, ובדקו יחד מה הם מציעים, מי ייתן יותר תנאים ופחות עמלות.

בין ההטבות, מציעים הבנקים לצעירים מתנות בעת פתיחת חשבון. תנו לילד לברר אילו מתנות שונות מחלקים הבנקים השונים. עבורם אלה הטבות של ממש, ואין לזלזל בהן. עבור בני נוער ההחלטה אם לקבל תיק, נגן מוסיקה או כרטיס להופעה היא החלטה משמעותית, והחלטה עצמאית בנושא זה גם היא חלק מתהליך הלמידה.

כאשר יגיע הילד לצבא, הוא כבר יהיה מחויב לפתוח חשבון בנק, כדי לקבל את המשכורת הצבאית, וכל ההחלטות הכספיות יהיו בידיו. כדאי מאוד להתחיל להכין את הילד לחיים עצמאיים בגיל צעיר, ולא לתת לו לצאת לעצמאות כשהוא חסר כל ידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully