וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניכנס לממשלה עבור ג'ובים"

22.2.2009 / 7:18

לקראת פגישתם של נתניהו ולבני, דחה בכיר בקדימה את הקריאות להקמת ממשלה רחבה: "אין שום סיבה להיכנס לממשלת ימין". על רמון ודליה איציק: "מדברים בשם עצמם"

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ייפגש הבוקר (ראשון) עם יו"ר קדימה ציפי לבני, ויבקש ממנה לצרף את מפלגת קדימה לממשלה בראשותו. בגלי צה"ל דווח, כי נתניהו צפוי להציע ללבני שניים מתוך שלושת התיקים הבכירים - אוצר, ביטחון או חוץ - ומספר תיקים זהה לזה של הליכוד. על פי ההערכות, לבני תסרב להצעה ותמשיך לדרוש ממשלת רוטציה.

אמש תקף בכיר בקדימה את המשנה לראש הממשלה חיים רמון ואת יו"ר הכנסת דליה איציק, בעקבות הראיונות שנתנו השניים בסוף השבוע לכלי התקשורת. בראיונות רמזו השניים לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות, תחת נתניהו. לדברי הבכיר, איציק ורמון לא התנו בראיונות את כניסת קדימה לקואליציה בקיום רוטציה בין נתניהו ללבני.

"ציפי לא תיכנס לממשלה, גם אם תהיה חבילת פיצויים עבור קדימה", אמר הגורם הבכיר לוואלה! חדשות. "דליה איציק וחיים רמון יכולים לומר מה שהם רוצים, אבל הם מדברים בשם עצמם בלבד. לציפי לבני יש עמדה איתנה שלא ניתנת לשום ערעור. מי שמחפש ג'וב שיבושם לו. אין שום סיבה אחרת להיכנס לממשלת ימין".

הבכיר חזר באמירתו על דבריה של לבני, שציינה מספר פעמים בסוף השבוע שעבר כי קדימה הולכת לאופוזיציה. אתמול בבוקר אמרו בכירים אחרים במפלגה כי "אם נתניהו יפנה לקדימה ראשונה, עם דף חלק, בלי הבטחות שהוא נתן למפלגות אחרות, אז יש על מה לדבר". לבני מצדה הדגישה את הכוונה ללכת לאופוזיציה מיד לאחר שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המליץ לנשיא פרס להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו.

"אין יוזמות פרטיות"

כעת, אנשי מחנה לבני במפלגה מחזירים אש. "לחיים רמון אין זכות קיום אם הוא לא יהיה שר ולכן הוא מדבר כך", אמר בכיר במפלגה. "נבחרנו כדי לקדם תהליכים מדיניים וחברתיים. אין לנו ספק שברגע שציפי תיתן את הטון, כולם יתיישרו מאחוריה. היא הביאה את 28 המנדטים כי היא דיברה על חזון ועל תקווה. אין רוב בקדימה לכניסה לממשלה ללא רוטציה. אסור לה למעול באמון שהיא קיבלה בציבור".

"הסיכוי הקלוש להיכנס לממשלה זה אם תהיה רוטציה והממשלה תהיה בלי ש"ס, האיחוד הלאומי והבית היהודי", הוסיף. "ציפי גם תדרוש לשנות את מצע הליכוד לגבי מדינה פלסטינית. בגלל שהתנאים הללו לא ימולאו, ההכרעה הדמוקרטית אומרת שהימין ינהל את המדינה. דמוקרטיה זה לא כיסאות ורכב וולבו. דמוקרטיה זו דרך. עשינו שיחות בין חברים ואין אינטרס לאף אחד חוץ מבודדים להיכנס לממשלה".

מלשכתה של איציק נמסר בתגובה לדברים כי "אין שום יוזמות פרטיות בקדימה. איציק מגבה כל החלטה של לבני". מלשכת רמון נמסר כי "רק ממשלה של קדימה והליכוד בלי השותפות הטבעיות של נתניהו יכולה להיות קיימת. הקו שלו היה ברור וב-100% הוא מיושב עם לבני". לטענת לשכת רמון, השר לא דיבר בתוכנית "פגוש את העיתונות" על רוטציה כתנאי לכניסה לממשלה משום שהוא לא נשאל על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully