וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מכחיש שיגור הקטיושה לגליל

קובי מנדל, נתיב נחמני ויהושע בריינר

21.2.2009 / 13:09

אף גורם בלבנון לא קיבל אחריות לירי, ממנו נפצעו קל שתי אחיות. בעל הבית שספג את פגיעת הרקטה: ”מה שקרה פה זה נס”

מערכת וואלה!

(צילום: אחמד עבאס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארגון חיזבאללה מכחיש היום (שבת) כי אנשיו הם שירו את הקטיושה מלבנון לעבר הגליל המערבי היום סמוך לשעה 8:00. חיזבאללה מסר את הדברים לרשת "אל ערביה". בגלי צה"ל דווח, כי אף גורם בלבנון לא קיבל עדיין אחריות לירי. מנפילת הקטיושה הבוקר נפצעו באורח קל שתי אחיות המתגוררות באחד היישובים בגליל המערבי. הן נפצעו מרסיסי זכוכית לאחר שהטיל נפל במרחק של כשלושה מטרים מביתן, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה.

בעל הבית שבו פגעה הרקטה סיפר לוואלה! חדשות: "הייתי בעבודה, וקיבלתי טלפון מהמשפחה. רצתי לבית וכשהגעתי ראיתי שהכול שבור, שכל החלונות שבורים. הבת שלי נפצעה מזכוכיות. היתר היו בהלם ולקו בחרדה. זה נס מה שקרה פה. אחד הבנים, שהחדר שלו נפגע באופן קשה, ניצל כי הלילה הוא במקרה ישן במרתף".

אחיו, הגר בשכנות, המשיך ותיאר את אשר אירע: "היינו בבית ובערך בשעה רבע ל-8 שמענו בום חזק. לא ידענו מה זה, חשבנו שמדובר ברעמים בגלל מזג האוויר הסוער. אנחנו מרגישים שקרה לנו ממש נס. זה היה מאוד מפחיד. הטיל נפל 3 מטרים מהמרפסת של הבית של אח שלי. אם הילדים הקטינם היו נשארים בחדרים ולא היו צופים בטלוויזיה במרתף, הם לא היו נשארים בחיים".

וויליאם כחלי, קצין הביטחון של המועצה המקומית שבשטחה נפל הטיל, אמר כי "750 מתוך 3,000 תושבי הכפר חיים ללא מרחב מוגן וללא מקלטים. מאז מלחמת לבנון השנייה התחילה יוזמה של התושבים לבנות מקלטים באופן אישי. משום מה הגורמים השונים אומרים שלבני הכפר לא מגיעה השתתפות ממשרד השיכון בעלות הבנייה כפי שמגיע לתושבי יישובים אחרים באזור".

עלייה נוספת במתיחות

במערכת הביטחון אישרו כי אכן זיהו ירי של טיל מתוך שטח לבנון אל עבר ישראל וכי צה"ל השיב באש תותחים אל עבר מקורות הירי. יחד עם זאת, ההערכה היא כי הירי לא בוצע על ידי חיזבאללה אלא על ידי ארגון פלסטיני הפועל בלבנון. מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל מתייחסים בחומריה לאירוע. צבא לבנון וממשלת לבנון הם הגורם האחראי למניעת ירי לעבר ישראל ושמירה על הסדר בדרום לבנון". כמו כן, נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבי הצפון וכי הם יכולים להמשיך בשגרת יומם.

גורם ביטחוני לבנוני מסר כי "שתי רקטות נורו לעבר ישראל מאזור מנסורי, שמדרום לצור. אחת הרקטות נפלה בשטח לבנון. מקום נפילתה של האחרת טרם אותר". הגורם הוסיף כי בתגובה, ירתה ישראל שש פגזים אל עבר דרום לבנון. עד כה, לא לקח שום גורם אחריות על הירי. בתוך כך, כלי התקשורת בלבנון דיווחו כי בעקבות ירי הקטיושות וירי הפגזים של צה"ל בתגובה, נתקפו תושבים בדרום לבנון בבהלה והחלו במנוסה אל עבר צפון המדינה.

לפני כשבועיים איתרו כוחות יוניפי"ל בלבנון חמש קטיושות בוואדי חמול שבאזור נאקורה בדרום לבנון. גורמים בלבנון אמרו כי הן אמנם לא היו מוכנות לשיגור אך בסמוך להן נמצא גם משגר טילים. ואילו לפני כחודשיים, מצאו כוחות הביטחון הלבנונים שמונה טילי קטיושה המכוונים לעבר ישראל ומוכנים לשיגור.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" נורו לעבר ישובי הצפון חמש קטיושות בשתי תקריות שונות. אחת פגעה בבית אבות בנהריה אך לא גרמה לנפגעים. שתיים נוספות נפלו בשטחים פתוחים ושתיים נוספות בשטח לבנון. בצה"ל העריכו כי ארגון פלסטיני בלבנון, ולא חיזבאללה, הוא שאחראי לירי.

בשבועות האחרונים העלו בצה"ל את הכוננות בגבול הצפון, בעקבות יום השנה לחיסולו של קצין המבצעים של החיזבאללה עימאד מורנייה שחל לפני כשבוע .

(פרסום ראשון: 8:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully