וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לאובמה: "לא יתכן שלום בלעדינו"

21.2.2009 / 0:57

במכתב לנשיא, שהועבר לסנטור ג'ון קרי בעת ביקורו בעזה, קרא סגן שר החוץ של חמאס לאובמה להתחיל בדו שיח עם הארגון

האם ארגון חמאס פונה ישירות לנשיא ארצות הברית ברק אובמה? במחלקת המדינה בארה"ב אישרו הלילה (שבת) כי מכתב מחמאס המיועד לנשיא אובמה הועבר לסנטור ג'ון קרי, בעת שביקר ברצועת עזה. המכתב הועבר לקרי באמצעות ראש אונר"א, קארן אבו זייד, ואילו קרי מסר אותו לקונסוליה האמריקאית בירושלים, משם יועבר לוושינגטון.

בגלי צה"ל דווח כי במכתב מבקש חמאס מהנשיא אובמה להתחיל בדו-שיח עם הארגון. עוד נכתב כי לא יתכן שלום ללא חמאס וכי בעצם ביקורו של הסנטור קרי ברצועה, מבהיר הממשל החדש שיש לו חזון עצמאי וכי אינו נשלט על ידי התעמולה הישראלית. כמו כן, נמסר כי במכתב מופיעות ברכות על היבחרו של אובמה לנשיאות, תוך אזכור הבטחותיו לחולל שינוי במזרח התיכון.

מוקדם יותר הכחישו גורמים בחמאס כי מכתב שכזה נמסר לידיו של קרי, אולם מאוחר יותר אישרו את דבר קיומו של המכתב ומסרו כי הוא נכתב על ידי אחמד יוסוף, סגן שר החוץ בממשלת חמאס. יחד עם זאת, גורמים פלסטינים אמרו כי יוסוף פעל על דעת עצמו ואינו מייצג את עמדת הארגון.

מדובר בצעד הראשון שעושה חמאס לשינוי קשריו עם ארה"ב מאז נכנס ברק אובמה לתפקידו כנשיא. יחד עם זאת, עדיין לא ברור האם המכתב יגיע לידיו של אובמה, שכן באופן רשמי מדיניותה של ארה"ב לגבי החרמת הארגון לא השתנתה תחת הממשל החדש.

אבו זייד העבירה את המכתב לסנטור קרי, שעומד בראש הוועדה ליחסי חוץ בסנאט, בעת ביקורו ברצועה ביום חמישי האחרון. דובר הוועדה מסר כי קרי עזב את עזה ורק לאחר מכן נודע לו מאמצעי התקשורת מהו מקורו של המכתב. ביקורו של קרי ושל שני חברי הקונגרס, ברייאן בירד וקית' אליסון, היה הביקור הראשון של נבחרים אמריקאים ברצועה מאז השתלט עליה חמאס ביוני 2007.

בכירים באונר"א סירבו להגיב ולומר מדוע לא אמרו לקרי כי המכתב שמסרו לו הוא מחמאס. דוברת הקונסוליה האמריקאית בירושלים מסרה כי "הנושא יטופל בערוצים המתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully