וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

ניר צליק

20.2.2009 / 23:12

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1.3% ל-7366 נקודות, נאסד"ק איבד 0.1% ל-1,441 נקודות ו-S&P 500 השיל 1.1% ל-770 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים על רקע חשש מהלאמת בנקים נוספים בעקבות דבריו של יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט כי תיתכן הלאמה של בנקים נוספים לזמן קצר. החששות התפוגגו במעט בעקבות הצהרת הבית הלבן כי הוא תומך בבנקאות פרטית, והירידות הצטמצמו לפני תום המסחר.

דאו ג'ונס נחלש ב-1.3% ל-7366 נקודות, נאסד"ק איבד 0.1% ל-1,441 נקודות ו-S&P 500 השיל 1.1% ל-770 נקודות. בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 6.2%, נאסד"ק ירד ב-6.1% ו-S&P 500 נחלש ב-6.9%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עולים והתשואה עליהן יורדת ב-0.093% ל-2.76%.
בגזרת המקרו, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.3% בינואר לעומת דצמבר 2008. העלייה במדד תאמה לציפיות האנליסטים. לעומת חודש ינואר 2008, נותר המדד ללא שינוי.

שיעור האינפלציה של 0% שנרשם בינואר הוא הנמוך בארה"ב מאז 1955. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.2% בינואר לעומת דצמבר. אנליסטים חזו עלייה של 0.1% במדד. לעומת ינואר 2008 עלה מדד הליבה ב-1.7%.
מניות סיטי (סימול C) ובנק אוף אמריקה (סימול: BAC) - הבנק הגדול בארה"ב - שכבר נפלו לשפל של 18 שנים ו-25 שנים בהתאמה על רקע חששות כי התרחבות הפסדי הבנקים תחייב את הלאמתם בעקבות דבריו של יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי, כריסטופר דוד, שאמר כי: "יתכן שיהיה צורך להלאים חלק מהבנקים בארה"ב לפרק זמן קצר", התאוששו במידת מה. זאת, בעקבות הצהרה של הבית הלבן כי הוא תומך במערכת בנקאות הנמצאת בבעלות פרטית. מניית סיטי נופלת ב-16.7%; מניית בנק אוף אמריקה יורדת ב-5.3%.

החקירות במגזר הפיננסי נמשכות: קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, זומן לחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו, אשר חוקר אם הבנק האמריקאי היטעה את המשקיעים בנוגע לרכישת בנק מריל לינץ' - כך אמר מקורב לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג. בינואר זימן קואומו לחקירה את המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', ג'ון תיין, במסגרת בחינה של החלטתו המפוקפקת של בנק ההשקעות לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה.

ג'נרל מוטורס ממשיכה לצנוח

בענף הרכב, יצרנית המכוניות סאאב הגישה בקשה להגנה מפני נושיה, שתאפשר לה לארגן עצמה מחדש, לאחר שג'נרל מוטורס (GM) האמריקאית הודיעה כי תנתק קשריה עם החברה השוודית בעקבות שני עשורים של הפסדים. סאאב ביקשה מבית המשפט בשוודיה להפריד את עצמה מ-GM ולהפנות את כל משאביה בחזרה לשוודיה, כך אמר מנכ"ל החברה יאן אקה ג'ונסון.

בתוך כך, מניית ג'נרל מוטורס (סימול: GM), לשעבר יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, צונחת ב-23% במסחר בוול סטריט לשפל של 71 שנים על רקע פגישה שמקיים היום צוות המשימה של הממשל האמריקאי לטיפול במגזר הרכב כדי להחליט האם לאשר סיוע ממשלתי נוסף לענקית הרכב המקרטעת.

במניות הישראליות, רדוור (0.0% , 5.71) המפתחת הפתרונות לניהול עומסים באתרי אינטרנט, רוכשת חטיבה של נורטל העוסקת באותו תחום. שווי העסקה מוערך על פי גורמים בשוק בעשרות מיליוני דולרים. נורטל עצמה קנתה עסקים אלו כחלק מרכישת אלטאון וובסיסטמס בשנת 2000 תמורת 7.8 מיליארד דולר.

אלדין עושה עוד צעד גדול בדרך למכירתה לקרן וקטור האמריקאית. מחזיקי המניות של אלדין אישרו באסיפת בעלי המניות שהתקיימה היום את העסקה למכירת החברה לקרן תמורת 160 מיליון דולר. כל מחזיק במניית אלדין יקבל 11.5 דולר בתוספת סכום כסף אשר ישולם במידה שקופת המזומנים של החברה תכיל נכון למועד סגירת העסקה יותר מ-12 מיליון דולר.

חברת דירוג האשראי מידרוג הציבה אופק דירוג שלילי לדירוג האג"ח של חברת אקספון. לחברה יש אג"ח בהיקף של 87.8 מיליון שקל בעל דירוג 3A, הנסחר בתשואה של 12.3%. אופק דירוג שלילי מעיד על אפשרות להורדת דירוג. מידרוג מסבירה את המהלך בעלייה ברמת הסיכון בה פועלת אקספון, הנובעת מהתחזקות המיתון בארה"ב והאיום שהוא מציב על עסקיה בעיקר מול המגזר העסקי. מידרוג מציינת כי הפעילות בארה"ב הינה פעילות הליבה של החברה.

מאבקי שליטה עוררו את המשקיעים בריטליקס בשבוע האחרון ומניית החברה זינקה בלמעלה מ-20%. לפני חודש הציעה קרן פימי של ישי דוידי הצעת רכש ל-10% ממניות החברה (כשהיא כבר בעלת השליטה העיקרית בה ומחזיקה ב-17% ממנה). ההצעה היתה במחיר של 6 דולרים למניה - מחיר הגבוה ב-6% ממחיר הסגירה של המניה ביום הקודם להצעה בנאסד"ק, אולם לפני מספר ימים הגישה קרן אמריקאית הצעה משלה לרכוש את כל מניות החברה, לפי מחיר של 8 דולרים למניה המשקף לחברה שווי של כ-160 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully