וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווים לדמותה של האופוזיציה העתידית

חגי מרום

20.2.2009 / 11:58

מפלגת העבודה תמתין עד שקדימה תיכנע ותצטרף לליכוד לקואליציה, כדי לבנות עצמה מחדש. חגי מרום על שמחת העניים באופוזיציה

בנימין נתניהו, ראש הממשלה העתידי של ישראל, יודע כי ממשלת ימין מהסוג שכבר יש לו אינה יכולה לאפשר לו להיכנס כאורח רצוי לאמריקה, מייצרת לו מצב בלתי אפשרי באירופה ומעמידה אותו בפני סיטואציות פוליטיות סחטניות בכל יום ויום בכנסת ישראל. לכן, ייעשה מצידו מאמץ עצום להכיל את קדימה בתוך ממשלתו.

המחסום הגדול מונח בפסיכולוגיה של מנהיגות פוליטית. ציפי לבני שוכנעה על ידי הספינרים המלווים אותה כי היא זו אשר ניצחה בבחירות והיא אהבה לקנות את גרסתם ולחשוב כי היא תשמש כראש ממשלה. כעת, קשה לקחת אותה בחזרה אל המציאות הפוליטית שנוצרה בבחירות, כלומר שהיתה אכן קרובה לניצחון אולם לא הגיעה אליו. לפיכך, הסיכוי להצטרפות קדימה אל הממשלה נראה בימים אלה קטן.

נראה כי לבני תעדיף לשמש כיו"ר האופוזיציה. במצב הגרוע שנוצר יש גם "פעמיים כי טוב". פעם אחת כי היא תיהנה ממעמד פורמלי של ראש אופוזיציה המקנה לה תנאים מיוחדים של רכב שרד, אבטחה, חובת דיווח של ראש הממשלה מעת לעת, והמשך חשיפה כמנהיגה לאומית החותרת להפלת הממשלה בהקדם האפשרי.

שמחת עניים

הפעם השנייה הטובה מבחינתה היא המשך הענשת מפלגת העבודה ובעיקר ברק העומד בראשה בכך שהיא תמנע ממנה בולטות אופוזיציונית וממנו את מנעמי השרד של ראש אופוזיציה. במצב זה לא תוכל מפלגת העבודה להיכנס לממשלה והיא תהפוך כל עוד קדימה באופוזיציה לגלגל שני בעגלת האופוזיציה. אולם אין ביטחון מלא כי מצב התחלתי שכזה אכן יקרה וזאת בעטיים של פיתויים שלטוניים בהיקפים שימנעו סירוב שלה להיכנס לממשלה.

נשער בנפשנו כמה קשה יהיה ללבני לסרב כאשר יציע לה נתניהו שמונה תיקים מיניסטריאליים ובהם ביטחון וחוץ ועוד ארבעה סגני שרים ובנוסף פוזיציות מרכזיות כדוגמת מפעל הפיס, הסוכנות היהודית, מפעל אגרות הבונדס ועוד ועוד. במצב זה תתקשה לבני לבלום את גל ההמתנה לתפקידים אלה בקרב בכירי קדימה ובמיוחד במחנה מופז.

קיימת גם אפשרות סבירה כי קדימה תיכנס לממשלה לאחר זמן מה של שהייה באופוזיציה בין במאוחד ובין על ידי פורשים מתוכה. זה יקרה אם ישכיל נתניהו להחזיק בעבורה לזמן מה תיקים למשמורת עד חלוף אשליית ראשות הממשלה אצל לבני ואצל כמה מתומכיה.

ומפלגת העבודה? היא תמתין בתפילה חרישית להצטרפותה של קדימה לממשלה וזאת על מנת להיחשף כמפלגת האופוזיציה המרכזית הבונה עצמה מחדש לשלטון. אם תהיה לה סבלנות ראויה , אולי עוד תגיע לשם. שמחת עניים...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully