וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך לטפס למעלה

טל לוי

20.2.2009 / 11:44

הדולר מתחזק ב-0.8% לרמה של 4.156 שקלים, היורו עולה ב-0.3% לרמה של 5.24 שקלים. הערכות: הדולר ימשיך לעלות

המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר בעליות שערים, כשהדולר מתחזק ב-0.8% לרמה של 4.156 שקלים. היורו עולה ב-0.3% לרמה של 5.24 שקלים. בעולם מתחזק הדולר ב-0.7% לרמה של 1.259 דולר ליורו.

בבנק לאומי מעריכים כי סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי יחזק את הדולר. כמו כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התיאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי.


בבנק הפועלים מעריכים כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, המיתון הכלכלי בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.

השבוע התחזק הדולר מול השקל, בדומה למגמה בעולם. מעבר למגמה העולמית ובבנק לאומי מעריכים כי שני גורמים מקומיים מרכזיים תמכו בעוצמתו של הדולר: הראשון, העובדה שמדד המחירים לצרכן היה שלילי זו הפעם השלישית ברציפות מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך ולהוריד ריבית. בלאומי מעריכים כי ביום שני הקרוב תרד ריבית בנק ישראל ב-0.25%-0.5%. הגורם השני הוא הודעת בנק ישראל כי ירכוש אג"ח ממשלתי, מה שמוריד את כמות השקלים במשק.

בבנק הפועלים ובבנק לאומי כותבים כי התחזקותו של הדולר בעולם השבוע נבעה מעליית מפלס החששות בקרב המשקיעים עקב הספקות לגבי מידת יעילותה של תוכנית החילוץ החדשה שהציג שר האוצר האמריקאי בשבוע שעבר. "הדולר זוכה לביקוש כמטבע מקלט בעקבות החששות ממיתון גלובלי" כותבים בהפועלים. גם הודעת סוכנות הדירוג מודי'ס כי היא עשויה להוריד את דירוגם של מספר בנקים הפועלים במזרח אירופה, לא הרגיעה את חששות המשקיעים ותרמה לעוצמת הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully