וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותר מיליארדר אמריקאי המואשם בהונאת ענק

הדר תדמור

20.2.2009 / 9:01

ר. אלן סטנפורד, המואשם בהונאה של 8 מיליארד דולר, נמצא על ידי סוכני ה-FBI במדינת וירג'יניה. כל נכסיו הוקפאו

המיליארדר הטקסני ר. אלן סטנפורד, המואשם בהונאה של 8 מיליארד דולר, נמצא על ידי ה-FBI במדינת וירג'יניה בארה"ב, לאחר שאתמול נעלמו עקבותיו. ה-FBI הגיש למיליארד צו משפטי ומסמכים נוספים הקשורים לפרשה בה הוא מואשם. סטנפורד לא נעצר על ידי סוכני ה-FBI, אשר פעלו לבקשת הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).

אתמול דווח כי נעלמו עקבותיו של סטנפורד. ה-SEC ציינה כי סטנפורד לא שיתף עד כה פעולה עם החקירה ועם הניסיון לאתר את כספי המשקיעים בסטנפורד אינטרנשונל בנק, היושב באנטיגואה. עד אשר עירבה ה-SEC את ה-FBI בחיפושים אחר המיליארדר הטקסני, לא נמצאו עקבותיו.

בסביבות 13:45 שעון וירג'יניה זיהה סוכן של ה-FBI את סטנפורד במכונית שנהגה בו חברתו. הסוכן דיבר עם סטנפורד, אשר ישב במושב הנוסע. הסוכן הגיש לסטנפורד את מסמכי תלונת ה-SEC, את ההוראה המשפטית לקפיא נכסיו והוראות נוספות.

סטנפורד אמר לסוכן כי הוא מבין את הדברים וכי הוא יערוך את הסידורים הנדרשים כדי להעביר את דרכונו לרשויות. סטנפורד עדיין לא הואשם באף עבירה, למרות שחוקרים ממשיכים לבחון את האירוע.

בדומה להונאת מיידוף, אשר נחשפה חודשיים לפני חשיפתה של הונאת סטנפורד, הבטיח סטנפורד ללקוחותיו תשואות גבוהות ויציבות, ללא קשר להתפתחויות בשווקים. סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי רשות ני"ע ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות סטנפורד אינטרנשונל בנק (SIB).

הרשות הגישה ביום שלישי תביעה אזרחית נגד סטנפורד, חברות הנמצאות בשליטתו ושני עמיתים, בטענה כי הונו משקיעים כאשר מכרו להם פק"מים בשווי 8 מיליארד דולר באמצעות החברה הבת במקלט המס אנטיגואה. עד כה לא הוגשה נגדו תביעה פלילית, צעד שיגרור אחריו צווי איסור יציאה מן הארץ.כמו כן, עדיין לא ברור כמה מתוך הסכום אבד וכמה יושב למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully