וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה תגרש את הבישוף מכחיש השואה

20.2.2009 / 3:01

הממשלה הקצתה לבישוף הקתולי וויליאמסון עשרה ימים לעזוב את המדינה בטרם יגורש. "עמדותיו העליבו עמוקות את העם הארגנטינאי"

ארגנטינה הציבה בפני הבישוף הקתולי מכחיש השואה ריצ'ארד וויליאמסון אולטימטום, לפיו עליו לעזוב את המדינה בתוך עשרה ימים, או להסתכן בגירוש. כך מסר אמש (חמישי) משרד הפנים הארגנטינאי. וויליאמסון עורר סערה לאחר שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 איפשר לו לשוב לפעילות בכנסייה הקתולית, 20 שנה לאחר שגורש ממנה.

וויליאמסון הצהיר בעבר כי אינו מאמין שהנאצים השתמשו בתאי גזים כדי לרצוח יהודים. כמו כן, תחת המשטר הנאצי מתו, לטענתו, לא יותר מ-300 אלף יהודים. בתגובה לדרישת הוותיקן שיחזור בו מדבריו אמר הבשיוף שהוא זקוק לזמן נוסף על מנת לשקול את העדויות.

"עמדותיו האנטישמיות של וויליאמסון העליבו עמוקות את החברה הארגנטינאית", מסרה ממשלת ארגנטינה. בקהילה היהודית הגדולה בארגנטינה בירכו על החלטת הממשלה. "פעולות אלה הן עדות לכך שאנשינו ומנהיגינו אינם מוכנים לחיות לצד קיומו של שקר", אמר הרב דניאל גולדמן, בן לניצולי שואה המתגורר בארגנטינה.

פרשת הסרת החרם על וויליאמסון על ידי האפיפיור, בנדיקטוס ה-16 גרמה למתיחות בין הכנסייה לקהילה היהודית ברחבי העולם, והותירה את הרושם כי הוותיקן מקבל החלטות בפזיזות. המבקרים האשימו את האפיפיור בן ה-81, הידוע בשמרנותו ובכינוי "הרוטוויילר של אלוהים", בכך שהוא אינו מחובר להשקפות הכנסייה הקתולית הפרוגרסיבית. הביקורת נגד האפיפיור החריפה לאחר שהתיאולוג הליברלי הרמן הרינג קרא להתפטרותו של בנדיקטוס ה-16 מתפקידו. גם בגרמניה - בה הכחשת השואה היא פשע הגורר עונש מאסר - נשמעה ביקורת קשה על החלטת האפיפיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully