וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ולבני שוחחו: ייפגשו ביום ראשון

פנחס וולף

20.2.2009 / 18:00

לאחר שיו”ר הליכוד קיבל באופן רשמי את כתב המינוי להקמת ממשלה מהנשיא פרס, וקרא להקמת ממשלת אחדות, שוחחו נתניהו ולבני וקבעו להיפגש ביום ראשון

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בדרך לממשלת אחדות? יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר קדימה ציפי לבני שוחחו הערב (שישי) בטלפון וקבעו כי יפגשו ביום ראשון הקרוב. כך דווח בגלי צה"ל. בשיחתם, אמרה לבני לנתניהו כי "אתה מכיר היטב את עמדתי בנושא, אולם אין מניעה מכך שניפגש".

השניים שוחחו זמן קצר לאחר שנשיא המדינה שמעון פרס הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.לאחר קבלת כתב המינוי, נתניהו פנה ליו"ר קדימה ציפי לבני ויו"ר העבודה אהוד ברק וקרא להם להצטרף לממשלה בראשותו."עלינו להניח את הפוליטיקה בצד ולשים את טובת המדינה במרכז", אמר נתניהו. לדבריו, "מדינת ישראל עומדת בשעה גורלית זאת בפני אתגרים כבירים. אירן מפתחת נשק גרעיני ומציבה בפנינו את האיום הגדול ביותר מאז מלחמת העצמאות. זרועות הטרור של אירן לופתות אותנו מכל כיוון, והמשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז ומעולם".

נתניהו הוסיף ואמר כי "עשרות שנים לא עמדנו בהצטברות של כל כך הרבה אתגרים באותו הזמן. מול אתגרים אלו אנו זקוקים לשלב ידיים ולאחד את כל הכוחות בעם. אני קורא לחברי כל המפלגות, אלו שהמליצו עלי ואלו שלא. אני פונה ללבני ולברק- בוא נשלב ידיים ונבטיח את עתידה של ישראל. אני מבקש להיפגש איתכם ראשונים ולדון על ממשלת אחדות רחבה".

גם נשיא המדינה שמעון פרס נשא דברים וקרא לנתניהו להקים ממשלת אחדות רחבה. "אני מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו מתוקף חוק יסוד הממשלה ועל סמך המלצת של 65 חברי כנסת, שציינו כי הם תומכים בהקמת ממשלת אחדות. אני מקווה שאכן תוקם ממשלת אחדות רחבה שתשקף את רצון העם".

יושב ראש סיעת קדימה, חבר הכנסת יואל חסון אמר בתגובה להצעתו של בנימין נתניהו לקדימה להצטרף לממשלתו, כי הוא מאמין כי ההחלטה של קדימה תהיה לשבת באופוזיציה. אנחנו לא נצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו".

מוקדם יותר הודיעה יו"ר קדימה ציפי לבני כי אין בכוונתה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. בצאתה מבית הנשיא בתום פגישה עם הנשיא שמעון פרס אמרה לבני כי "נראה שבימים האחרונים נוצרה קואליציה ללא חזון מדיני". לבני דחתה את הקריאות להקים ממשלה רחבה בה יקחו חלק שלוש המפלגות הגדולות ואמרה כי "ממשלה רחבה היא חסרת ערך אם היא לא מובילה דרך וחזון". כנשאלה אם היא קדימה מתכוונת לשבת באופוזיציה, השיבה לבני: "בוודאי".

נתניהו מבטיח ממשלה רחבה

בשעות הבוקר נועד פרס עם נתניהו בבית הנשיא בירושלים. נתניהו אמר בצאתו מהפגישה כי הוא "מודה לנשיא על מאמציו לאחד בין כל חלקי העם". נתניהו הוסיף כי "אני מוכן ללכת רחוק כדי להקים ממשלת אחדות".

בכירים בקדימה אמרו כי "אם נתניהו יפנה לקדימה ראשונה עם דף חלק, בלי הבטחות שהוא נתן למפלגות אחרות - יש על מה לדבר. לדבריהם, "ביבי סנדל את עצמו ואת המדינה בהבטחות שהוא נתן למפלגות הימין. היה עליו לפנות קודם כל לקדימה, להגדיר קווי יסוד ברורים שיכולים להוות קרקע לשיתוף פעולה, ורק אחר כך, אם זה מתאפשר, להמשיך במלאכת הרכבת הממשלה".

מסבב ההתייעצויות שקיים פרס עם נציגי הסיעות, עולה כי 65 מחברי הכנסת המיועדים תומכים בנתניהו לראשות הממשלה, ואילו בלבני תומכים רק 28. פרט לליכוד המליצו על נתניהו ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, האיחוד הלאומי והבית היהודי. מפלגת העבודה, מרצ ומפלגות חד"ש, רע"ם-תע"ל ובל"ד לא המליצו על איש מהמועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully