וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטשל: "ארה"ב לא מתערבת בהרכבת הקואליציה"

עידן דורנר

19.2.2009 / 20:03

שליח ארה"ב למזה"ת נועד היום עם מנהיגי הקהילה היהודית, והכחיש את הדיווחים לפיהם ממשל אובמה דוחף להקמת ממשלת אחדות

הבית הלבן ארגן היום (חמישי) פגישה בין שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לבין מנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב. לטענת מיטשל, הדיווחים בתקשורת הישראלית לפיהן הממשל האמריקאי מנסה להשפיע על הרכבת הממשלה הישראלית החדשה, הם לא נכונים, וכי ממשל אובמה לא מנסה בשום צורה לקדם קואליציה מסויימת.

במהלך הפגישה הדגיש מיטשל שתי מטרות: המחוייבות הבלתי מתפשרת שלו, של נשיא ארה"ב ברק אובמה ושל מזכירת המדינה הילרי קלינטון לביטחון ישראל, והמחוייבות שלהם לתהליך שלום שיוביל לפתרון של שתי מדינות. הוא אמר כי הוא מודע לקשיים שבדבר, אך "לא הייתי לוקח על עצמי את התפקיד אם לא הייתי חושב שזה אפשרי".

הוא הדגיש כי הפיתוח הכלכלי של הפלסטינים מוכרח לבוא במקביל למאמצים הדיפלומטים באזור וכי חייבים לדבר על הסטטוס הסופי של הרשות הפלסטינית כמדינה. מיטשל הודה כי הפילוג בין חמאס לפתח הפך את הדיאלוג לקשה הרבה יותר, ואמר כי ארה"ב מחוייבת לשמור על היתרון היחסי הצבאי של ישראל במזרח התיכון.

מיטשל התחייב להתייחס לנושא ההתנחלויות ללא משוא פנים. הוא תדרך את מנהיגי הקהילה על מסעו למזרח התיכון, יומיים בלבד לפני שיחזור לאזור. לטענת מיטשל, "ההתנחלויות הן נושא חשוב, אך הן לא הנושא היחיד". הוא הוסיף כי בעוד הפלסטינים ומנהיגים ערבים אחרים מעלים את ההתנחלויות בכל שיחה, הוא לא ישפוט מראש את הנושא.

מיטשל הוסיף כי במהלך הטיסה חזרה לארה"ב לאחר ביקורו במזרח התיכון הוא קרא דו"ח שחיבר על האזור לפני שמונה שנים, ונדהם כשהבחין עד כמה המציאות השתנתה מאז. הוא הביא כדוגמה את העובדה שלפני שמונה שנים איש לא דיבר על אירן, אך לדבריו, הפעם כולם דאגו להזכיר אותה בפגישות שקיים, גם ישראל וגם המנהיגים הערבים.

הופעתו של מיטשל היתה הפגישה השניה של נציג הממשל החדש עם מנהיגי הקהילה היהודית השבוע. בתחילת השבוע ארגן הבית הלבן פגישה עם מנהיגי הקהילה על החלטת הממשל לקחת חלק בוועידת דרבן בנושא גזענות, אותה החרימה בעבר בשל טענות כי הוועידה מנוצלת לתקיפת ישראל. מיטשל גילה כי קלינטון תבקר בוועידת המדינות התורמות לעזה, שתיערך בקהיר בתחילת החודש הבא, במה שיהיה ביקורה הראשון לאיזור במסגרת תפקידה כמזכרית המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully