וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אפנה תחילה לקדימה ולעבודה"

19.2.2009 / 20:12

יו"ר הליכוד הצהיר כי כשיוטל עליו להרכיב ממשלה, יפנה מיידית לקדימה ולעבודה. "ממשלת אחדות היא צו השעה". הנשיא פרס ייפגש מחר עם לבני ונתניהו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון טנצטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, רן צימט ונעמה דרור)

"לאור האתגרים הגדולים בפני ישראל – אירן, הטרור, המשבר הכלכלי ואובדן מקומות העבודה – ממשלת אחדות היא צו השעה", כך אמר הערב (חמישי) יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לאחר ש-65 חברי כנסת המליצו עליו כמרכיב הממשלה הבאה. נתניהו הודיע כי מיד לאחר שהנשיא שמעון פרס יטיל עליו את הרכבת הממשלה, יפנה ליו"ר קדימה ציפי לבני וליו"ר העבודה אהוד ברק ויקרא להם להצטרף לממשלת אחדות בראשותו.

מוקדם יותר הודיע פרס כי זימן את נתניהו ולבני להתייעצויות שיערכו מחר בבוקר. מבית הנשיא נמסר כי מרבית סיעות הבית ביקשו מהנשיא לנסות ולמצוא דרך לחבר בין קדימה לליכוד בממשלה משותפת. "הנשיא מרגיש חובה לנסות לעשות מאמץ עליון כדי לנסות לשכנע את הצדדים לשבת יחד בממשלה רחבה ויציבה, נוכח האתגרים העומדים לפתחה של מדינת ישראל. לראשי המפלגות הגדולות יציג הנשיא את האתגרים ואת החשיבות הרבה של טיפול בהם על ידי ממשלה רחבה", נמסר.

ואילו יו"ר קדימה הכריזה מוקדם יותר כי תעדיף ישיבה באופוזיציה. "היום נוצקו היסודות לממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו", אמרה לבני, "זו איננה דרכנו ואין לנו מה לחפש בממשלה כזו. לא בחרו בנו כדי להכשיר את ממשלת הימין הקיצוני הזו ועלינו להוות אלטרנטיבה של תקווה וללכת לאופוזיציה". בנוסף, נשלחו ל-80 אלף מתפקדי קדימה הודעות SMS שבהן נכתב כי קדימה הולכת לאופוזיציה.

סבב הפגישות של נשיא המדינה עם נציגי הסיעות הסתיים הערב. בסופו התברר כי 65 חברי כנסת תומכים בנתניהו לראשות הממשלה, ואילו בלבני תומכים 28 בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully