וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אעשה מאמץ עליון להקמת ממשלת אחדות"

פנחס וולף

19.2.2009 / 18:15

הנשיא ייפגש מחר עם לבני ונתניהו בניסיון להקים "ממשלה רחבה ויציבה". בתום סבב הפגישות עם הסיעות מתברר כי 65 ח"כים ממליצים על נתניהו, ורק 28 תומכים בלבני

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, רן צימט ונעמה דרור)

נשיא המדינה שמעון פרס זימן את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר קדימה ציפי לבני להתייעצויות שיערכו מחר (שישי) בבוקר. זאת בניסיון להקים ממשלת אחדות. פרס יקיים פגישות נפרדות עם השניים וידון עמם בהרכבת הממשלה הבאה. נתניהו הוזמן לשעה עשר וב-11:30 תיפגש לבני עם הנשיא.

מבית הנשיא נמסר כי מרבית סיעות הבית ביקשו מהנשיא לנסות ולמצוא דרך לחבר בין קדימה לליכוד בממשלה משותפת. גם מסיבה זו זימן אליו הנשיא את נתניהו ולבני. "הנשיא מרגיש חובה לנסות לעשות מאמץ עליון כדי לנסות לשכנע את הצדדים לשבת יחד בממשלה רחבה ויציבה, נוכח האתגרים העומדים לפתחה של מדינת ישראל. לראשי המפלגות הגדולות הנשיא יציג את האתגרים ואת החשיבות הרבה של טיפול בהם על ידי ממשלה רחבה", נמסר.

בעקבות החלטתם של 65 חברי כנסת לתמוך ביו"ר הליכוד לראשות הממשלה, אמרה היום לבני כי "היום נוצקו היסודות לממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו. זו איננה דרכנו ואין לנו מה לחפש בממשלה כזו. לא בחרו בנו כדי להכשיר את ממשלת הימין הקיצוני הזו ועלינו להוות אלטרנטיבה של תקווה וללכת לאופוזיציה".

בנוסף לכך, 80 אלף מתפקדי קדימה קיבלו הודעת SMS ובה נכתב כי קדימה הולכת לישיבה באופוזיציה.

אנשי יהדות התורה המליצו הערב לפרס להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. בזאת תם סבב הפגישות של הנשיא עם נציגי הסיעות. באופן רשמי תומכים בנתניהו 65 חברי כנסת, בעוד לבני זוכה לתמיכתם של 28 חברי כנסת בלבד.

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המליץ מוקדם יותר לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. לדברי ליברמן, "חייבים ממשלה של שלוש המפלגות הגדולות שתוכל להתמודד עם האתגרים הקשים שעומדים בפני ישראל. קודם כל יש להקים ממשלה רחבה בראשות נתניהו, אבל גם לבני תיקח בה חלק".

לעומת זאת, נציגי מפלגת העבודה לא המליצו בפני פרס על מועמד שיכול להרכיב את הממשלה הבאה. בתום הפגישה עם הנשיא אמר מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל כי "איננו מוצאים לנכון להמליץ על מי מחברי הכנסת שירכיב את הממשלה. אין לנו כוונה להיות חלק בממשלה כזאת. הבוחר אמר דבר ברור וחד משמעי. הגיעה העת לעשות את שליחותנו בכנסת דרך האופוזיציה, לבנות ולהיבנות ולהחזיר את אמון הציבור במפלגת העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully