וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמחונים שיפתיעו אתכם

תמי ניניו

20.2.2009 / 0:18

לכל אלה שחושבים שצמחונות לא בריאה או פוגעת ביכולות הגופניות, תמי ניניו רוצה לספר על כמה שאתם חושבים שאתם מכירים

השבוע נפגשתי לארוחת ערב עם חברה במסעדה הצמחונית האהובה עלי. החברה, רותי, הפכה צמחונית לפני כמעט שנה מטעמים אקולוגיים, כלומר בגלל הזיהום והנזק שגורמת תעשיית הבשר לסביבה ושעליו הרחבתי באחד הטורים הקודמים. רוב הצמחונים והטבעונים שאני מכירה הפכו כאלה מטעמים מוסריים. אני מכירה גם מעט שנהיו צמחונים מטעמי בריאות. רותי היא האדם הראשון שאני מכירה שהפך צמחוני בגלל איכות הסביבה. על הקיר מאחורינו התנוססו תמונות של ידוענים שהם צמחונים או טבעונים. חלק מהפרצופים והשמות הפתיעו אותי, ולכן, בחרתי לכתוב הפעם על צמחונים וטבעונים מפתיעים.

ברוס לי

אמן הלחימה הדגול, השחקן הקצת פחות דגול ואביו של ברנדון לי, שגם הוא כבר אינו עימנו, הוא התשובה הניצחת לכל מי שחושב שצמחונים הם יפי נפש חלשלושים שלא מסוגלים לפגוע בזבוב, תרתי משמע. אלמלא לי מת לפני למעלה מ-35 שנה, הייתי יכולה להשתמש בו כאזהרה לטוקבקיסטים קרניבורים.

מרטינה נברטילובה

יש מעין סתירה קונספטואלית בין התפיסה של צמחונות (וודאי שטבעונות) כהתנזרות מאכילה (של בשר) לבין הדעה הרווחת לגבי תזונת ספורטאים, אתלטים ושרירנים, שהאכילה היא חלק כה חשוב מבניית שריריהם וגופם. אחרי שבנעוריי ראיתי את נברטילובה מכסחת יריבות על מגרש הטניס ונראית לא סימפטית במיוחד מחוצה לו (גם הצ'כי איוון לנדל תמיד הסתובב עם פרצוף מעונה, אבל אותו דווקא אהבתי), הדבר האחרון שחשבתי עליה זה שהיא צמחונית או טבעונית. יותר בכיוון של סטייק מדמם לארוחת הבוקר. אני שמחה לגלות שטעיתי.

קרל לואיס

בדומה לנברטילובה, לואיס הוא לא הדמות הראשונה שעולה בדמיון כשחושבים על צמחונים, וודאי שלא על טבעונים. הגבר השרירי והמהיר הזה הוכיח חד שמשמעית שאפשר להסתדר מצוין בלי בשר, חלב או כל תוצר אחר מהחי (הוא טבעוני), בלי שום חוסרים, ושניתן להיות סמל ומופת לבריאות וחוסן גם בלי לנשנש פרגיות לפני ואחרי כל תחרות. אין לו שום בעיה לדבר על כך ולקדם את הנושא, כפי שמוכיח הסרטון הבא:

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

יצחק בשביס זינגר וש"י עגנון

יהודים מאמינים, יידישאים שכאלה, עליהם לא הייתי מאמינה. מה, מה הם אכלו בארוחות שבת וחג? לא רגל קרושה, מסתבר. גם לא גפילטע פיש או עוף מכובס. לא גרגלע ולא קישקע. עגנון הפך צמחוני בעקבות ביקור בבית מטבחיים כילד, וצמחונותו התחזקה והעמיקה בעקבות הרב קוק, שאותו העריץ. מספר דמויות בספריו של עגנון הן צמחוניות. גם הצמחונות של בשביס זינגר מצאה ביטוי בכתביו. הציטוט הבא לקוח מהסיפור "כותב המכתבים": "מה הם יודעים - כל המלומדים הללו, כל הפילוסופים הללו [...] הם שכנעו את עצמם כי האדם, הנפשע שבכל המינים, הוא נזר הבריאה. כל היצורים האחרים נבראו רק כדי לספק לו מזון, עור, ולסבול ייסורים והשמדה. מבחינתם, כל בני האדם נאצים; עבור בעלי החיים כל יום הוא טרבלינקה".

מאיר דגן

ראש המוסד צמחוני?! רק לי זה נראה מוזר? דגן מצטייר כאיש מלא סתירות. הוא צמחוני אבל מעשן מקטרת ושמנמן, איש צבא ומוסד אבל גם מצייר וחובב מוזיקה קלאסית. מה שמחזיר אותי לרותי. כל צמחוני וסיבותיו עימו. לא כולנו אותו הדבר.

  • עוד באותו נושא:
  • צמחונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully