וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני למתפקדי קדימה: "נלך לאופוזיציה"

19.2.2009 / 15:55

יו"ר קדימה אמרה כי "היום נוצקו היסודות לממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו. לא נשב בממשלה כזו". מתפקדי קדימה קיבלו SMS: "הולכים לאופוזיציה"

יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, אמרה היום (חמישי) בעקבות החלטתם של 65 חברי כנסת לתמוך ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו לראשות הממשלה, כי "היום נוצקו היסודות לממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו. זו איננה דרכנו ואין לנו מה לחפש בממשלה כזו. לא בחרו בנו כדי להכשיר את ממשלת הימין הקיצוני הזו ועלינו להוות אלטרנטיבה של תקווה וללכת לאופוזיציה".

בשיחה עם חברי מפלגתה, הבהירה לבני כי "קדימה תמשיך ותילחם על דרכה ואמונתה ותחתור להסדר מדיני המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, בצד מלחמה בלתי מתפשרת בטרור ובטיפול בסוגיות אזרחיות פנימיות הדורשות תיקון דחוף, בראשן שינוי שיטת הממשל וברית הזוגיות. כמו כן נפעל לייצר מחנה משותף אמיתי לערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר לוואלה! חדשות כי במצע של הליכוד מוזכר שהמפלגה הזו מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית. לפני הכל הם צריכים לשנות את המצע וזו היתה אמורה להיות גם התנייה במידה שהיתה קמה ממשלת רוטציה". לדבריו, "ליברמן רצה שנעזור להעביר את החוקים האזרחיים שלו. הוא לא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. הוא חושב שנהיה גלגל ההצלה שלו? אם הוא לא היה ממליץ על נתניהו אולי היינו מתחשבים, עכשיו אין לנו מה להתחשב כלל".

בנוסף לקריאתה של לבני על כוונתה ללכת לאופוזיציה, 80 אלף מתפקדי קדימה קיבלו הודעת SMS ובה נכתב כי קדימה הולכת לישיבה באופוזיציה.

נציגי מפלגת העבודה קיימו פגישת התייעצות עם הנשיא פרס ולא המליצו בפניו על מועמד שיכול להרכיב את הממשלה הבאה. בתום הפגישה אמר מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל כי "איננו מוצאים לנכון להמליץ על מי מחברי הכנסת שירכיב את הממשלה. אין לנו כוונה להיות חלק בממשלה כזאת. הבוחר אמר דבר ברור וחד משמעי. הגיעה העת לעשות את שליחותנו בכנסת דרך האופוזיציה, לבנות ולהיבנות ולהחזיר את אמון הציבור במפלגת העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully