וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה פחות מסריחה

אייל דץ

19.2.2009 / 13:46

בית המשפט קנס היום את מפעל פרוטרום במיליון וחצי שקלים, בעקבות מפגעי הריח שגרם באזור מפרץ חיפה

מפעל פרוטרום שבמפרץ חיפה הורשע היום (חמישי) בבית משפט השלום בחיפה, ביצירת מפגעי ריח באזור מפרץ חיפה. במסגרת עסקת הטיעון שאליה הגיעו נציגי הצדדים, נקנס המפעל במיליון וחצי שקלים. כמו כן התחייב המפעל לבצע הסדרה מלאה של כל מפגעי הריח בתחומו. בנוסף, ההסכם מחייב את המפעל להשקיע מיליוני שקלים בהסדרה של המפגעים הנוצרים עקב פעילותו. הרשעת המפעל הגיעה בעקבות תלונות רבות לאורך השנים שהתקבלו במשרד להגנת הסביבה על מפגעי ריח שמגיעים מהמפעל. לאחר בדיקות מקצועיות החליטו בחודש מרץ 2008 במשרד להגנת הסביבה להגיש כתב אישום כנגד המפעל בגין מטרדי ריח.

עו"ד זוהר שקלים, יועצת משפטית בנושאי איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה אמרה היום כי "מפגעי הריח הוגדרו על ידי הצוותים המקצועיים של המשרד להגנת הסביבה כריח חזק או בלתי סביר, והדבר הינו בניגוד לחוק למניעת מפגעים. בנוסף, המפעל לא התקין את המתקנים למניעת מטרדי הריח אותם דרש ממנו המשרד ואשר הוא מחויב להתקינם מתוקף רישיון העסק ולכן הוא מואשם גם בעברה על חוק רישוי עסקים". עו"ד שקלים הוסיפה כי "אנו מקווים שבכך יסתיימו מפגעי הריח הקשים והמתמשכים מהם סובלים תושבי האזור מזה שנים רבות".

מפרוטרום נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "אנו רואים בהסדר שנחתם עם המשרד המשך ישיר לאסטרטגיה התפעולית של פרוטרום, הרואה בהטמעת טכנולוגיות ידידותיות לסביבה כיעד מרכזי של החברה לשנים הקרובות. פרוטרום השקיעה במהלך השנה מיליוני שקלים בפרויקטים בתחומי איכות הסביבה ורואה חשיבות רבה בהמשך הפעילות סביבתית גם בעתיד, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ובהתאם לתקנים המחמירים בעולם, ולפיכך לא מצאה לנכון לנהל הליכים ארוכים בבית המשפט" .

עוד חברות על הכוונת

בתוך כך, מנהל מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, רוברט ראובן הזמין את מנהליהן של שתי חברות בבעלות בתי הזיקוק, בז"ן וגדיב, לשימוע שייערך בשבוע הבא בפניו. "הריני מוסר בזאת לכם ולחברה שבניהולכם התראה בגין גרימת זיהום אוויר בלתי סביר והפרה של ההוראות למניעת מפגעי זיהום אוויר ממפעל בז"ן" נכתב במכתב ההתראה ששלח ראובן למנהלי החברות. לטענת המשרד להגנת הסביבה, החברות לא פועלות בהתאם לסיכומים שנעשו איתם לצמצום פליטת זיהום האוויר מהמפעלים. "הממצאים העולים מסיכום הפעילות שלנו מול המפעל לשנת 2008 ולתחילת 2009, מצביעים על רמת יישום ההוראות הרחוקה מלהיות מיטבית. ההנחיות המפורטות שנמסרו לא מולאו או שמולאו באופן חלקי ותוך שמורגש החוסר בעבודה יסודית" נאמר בהודעה שנשלחה אל מנהלי החברות.

מבז"ן נמסר בתגובה: בז"ן פעלה ופועלת ליישום תכניתה האסטרטגית תוך שיתוף ותאום מלא עם המשרד להגנת הסביבה. במהלך התקופה הנדונה, העניק המשרד ליווי צמוד לכל פעילותה הסביבתית של בזן, הוא עודכן בפרטיה ובאופן יישומה השוטף, ואף שיבח אותה על ביצועיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully