וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: נהגי אוטובוס עבדו 20 שעות ללא הפסקה

נתיב נחמני

19.2.2009 / 13:15

במשטרה טוענים כי נהגים של חברת "הורן את ליבוביץ'" נהגו מעבר למותר בחוק. תגובת החברה: "לא מדובר בעבירה על החוק"

אגף התנועה של המשטרה טוען כי נהגים של חברת האוטובוסים "הורן את ליבוביץ'" היו נוהגים שעות ארוכות מעבר למותר בחוק. החקירה העלתה כי נהגי החברה עבדו במשך כ-20 שעות ולעיתים ללא הפסקות. בחקירה סמויה שנוהלה נגד החברה בעקבות מידע מודיעיני רב שאספו החוקרים, עלה כי החריגות החמורות לכאורה נעשו על פי החשד באופן שיטתי ובידיעת בעלי השליטה בחברה.

עם הפיכת החקירה לגלויה, ביצעו בלשי היחידה המרכזית של את"ן (אגף התנועה) חיפוש במשרד החברה והחרימו דיסקאות (טכוגרפים) של הנהגים. בבדיקה שערכו השוטרים התגלה כי ב-20 דיסקאות מתוך 23 שנתפסו, נמצאו חריגות משמעותיות בשעות הנהיגה של הנהגים. השוטרים חקרו את בעלי החברה, קציני בטיחות וסדרנים בחשד למעורבותם באחריות לשילוח הנהגים.

חקירת המשטרה מתמקדת בנהגים שהסיעו תיירים ממסוף טאבה לסיורים בתוך ישראל. מפקד היחידה המרכזית של אגף התנועה, סגן ניצב אהרון ולריולה אמר לוואלה! חדשות כי "החקירה הסמויה החלה בחודש אוקטובר אשתקד. קיבלנו את המידע על התופעה המדאיגה שהנהגים יוצאים ממסוף טאבה בשעות הקטנות של הלילה ומסיעים תיירים ברחבי ישראל, לעיתים עד שעות הערב המאוחרות של אותו היום".

לדברי ולריולה, "על פי החוק מותר לנהוג עד 12 שעות כולל הפסקות, אך הנהגים בחברת 'הורן את ליבוביץ'' שיצאו ממסוף טאבה, נהגו במשך כ-20 שעות, לעיתים ללא הפסקות, לעיתים עם הפסקות קצרות, פחות מהמותר בחוק. מבחינתנו זה היווה סיכון גדול מאוד לאלפי תיירים שהגיעו לישראל".

"טענות המשטרה אינן נכונות"

סגן ניצב ולריולה גילה כי השלב הגלוי של החקירה נפתח בחודש דצמבר בזמן שחוקרי האגף ירדו לאילת ותחקרו עשרות נהגים ובכירים בחברה. "חלק מהנהגים טענו בחקירה כי הם יודעים שהעניין אסור בחוק, אך בכל זאת הם נענו לדרישת מנהליהם מתוך חשש למקום עבודתם. בעלי החברה עצמם מתחמקים מאחריות, אבל זה לא יעזור להם, גם נגדם יוגשו כתבי אישום".

עורך הדין שי ניידרמן המייצג את חברת האוטובוסים "הורן את ליבוביץ'" מסר בתגובה לדברים כי "לצערנו, המשטרה פועלת בניגוד לפסק דין שנתן בית המשפט העליון, שקובע ששעות הפסקה אינן שעות נהיגה. טענות המשטרה אינן נכונות".

עו"ד ניידרמן הוסיף כי "החברה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שינחה את המשטרה לחדול מביצוע חקירות דומות שרק גורמות לנזקים לחברות, כאשר בעצם לא מדובר בעבירה על החוק. נהג שיוצא מאילת ועוצר בים המלח, שם הוא נח ולא עושה דבר. אז אם הוא מחזיר את התיירים בלילה, יוצא שהוא עבד רק שש שעות".

יש לציין כי בימים אלו מתנהל משפט נגד גורמים בחברה בגין עבירות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully