וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רקטות קסאם נפלו בשדרות ושדות נגב

רמי שני, יהושע בריינר וניר יהב

19.2.2009 / 20:32

רקטה אחת נפלה סמוך לשדרות ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח, סמוך לנתיבות. לא היו נפגעים או נזק. חיה"א תקף בצהרים ברצועה

רקטת גראד התפוצצה הערב (חמישי) בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית שדות נגב, סמוך לנתיבות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר התפוצצה רקטה נוספת בשטח פתוח סמוך לשדרות. אין נפגעים ולא נגרם נזק. הבוקר נפלה פצצת מרגמה בשטח פתוח במערב הנגב. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מאוחר יותר נשמעה התרעת צבע אדום באחד היישובים במועצה האזורית אשכול, אם כי לא זוהה שיגור.

מוקדם יותר היום דיווחו מקורות פלסטינים כי מטוסי חיל האוויר ביצעו שלוש תקיפות בצהרים והפציצו שש מנהרות באזור ציר פילדלפי הסמוך לרפיח שבדרום רצועת עזה במקום נשמעו פיצוצי משנה. לא דווח על נפגעים. הפלסטינים דיווחו עוד כי במהלך הלילה תקף צה"ל בצפון הרצועה. לטענת הפלסטינים, נשמעו במקום חילופי אש. גם הירי מרצועת עזה נמשך - פצצת מרגמה התפוצצה הלילה בשטח המועצה האזורית אשכול לא היו נפגעים.

בתוך כך, כוח תצפית של צה"ל זיהה הבוקר מחבל שניסה להגיע לגדר המערכת בחסות החושך והערפל הכבד על מנת להניח מטען חבלה סמוך לכרם שלום. כוח של צה"ל הוקפץ למקום ופתח בנוהל מעצר חשוד.

החיילים ירו לעבר הפלסטיני לאחר שסירב לעצור ופצעו אותו באורח קל. הוא נעצר טופל במקום על ידי צה"ל ובמהשך פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. גורם ביטחוני אמר כי, "מנסים ליצור משוואה שבה למרות רגיעה, מותר לפגוע בחיילים".הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלו אחריות על האירוע ומסרו כי חמושים של הארגון התעמתו עם כוח צה"ל סמוך לשכונת א-זייתון ואף ירו לעברו ולעבר דרום הארץ רקטות ופצצות מרגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully