וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד ברכה יעמוד לדין על תקיפת שוטר?

ניר יהב

19.2.2009 / 12:18

מזוז הודיע כי הוא שוקל להגיש כתב אישום נגד יו"ר חד"ש בגין שלושה מקרי תקיפה. ברכה: "מדובר במסכת של אישומים מופרכים"

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (חמישי) לחבר הכנסת מוחמד ברכה כי הוא שוקל להגיש נגדו כתב אישום הכולל שלושה אישומים בגין חשדות לפיהם תקף ברכה שוטר, חייל ועובר אורח במהלך הפגנות. ההחלטה בתיקים אלו התקבלה לאחר דיונים שקיים היועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה, וכן גורמי הפרקליטות והמשטרה שטיפלו בתיק.

לפי החשד, תקף ברכה בהפגנה שנערכה בבילעין לפני כארבע שנים לוחם של יחידת "מצדה" של משטרה שהוביל את אחד המפגינים לניידת המשטרה. בנוסף ברכה חשוד כי קילל ואיים ואף סטר בפניו של קצין משטרה בהפגנה סמוך לשוק הכרמל בתל אביב. החשד השלישי נוגע לאירוע שבו תקף ברכה במהלך הפגנה שהתקיימה בכיכר רבין לפני שנתיים וחצי עובר אורח שהעיר הערה לפעיל השמאל אורי אבנרי, שהשתתף בהפגנה.

ברכה מסר לוואלה! חדשות בתגובה כי מדובר ב"מסכת של אישומים מופרכים". לטענתו, בשלושת המקרים שבהם הוא מואשם הוא זה שהותקף: "הקלטת שהראו לי בחקירה הוכיחה זאת בבירור", אמר. לדבריו, "היועץ המשפטי לא צריך להפוך לכלי פוליטי שמכשיר שרצים נגד ערבים. כשאנחנו מתלוננים על הסתה לרצח של ליברמנים למיניהם, מזוז אומר שזה בגבולות חופש הביטוי אולם כשמוטחות אשמות שווא בנו, הוא מזדרז להגיש כתב אישום".

ברכה הוסיף כי "לא צריך להיות מופתעים כשהמשטרה והצבא מעלילים, אולם כשהיועץ המשפטי נותן גושפנקא לאשמות שווא, זה כבר עובר כל גבול. מה שנדרש היום הוא ניקוי אורוות בתוך מערכת התביעה, ועל היועץ המשפטי להסיק מסקנות אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully