וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי: "ישראל הוליכה אותנו שולל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.2.2009 / 11:26

במצרים זעמו על החלטת הקבינט, שהתנתה את פתיחת המעברים בשחרור שליט. בסיוני: "ישראל היא זאת שתפסיד מהסחבת"

אחרי חמאס, כעת גם מצרים זועמת על החלטת הקבינט הישראלי. גורם בכיר במשרד החוץ המצרי האשים (חמישי) את ישראל ב"הולכת שולל". בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון אמר: "השינוי המפתיע בעמדה הישראלית מושפע מתוצאות הבחירות. השינוי אינו לטובת השלום ולא משרת את מאמצי השלום".

לדברי הגורם הבכיר, ההצעה המצרית לכינון רגיעה ברצועת עזה "אינה כוללת כלל את שחרורו של גלעד שליט בשלב הרגיעה". הוא הבהיר כי עסקת שליט אמורה להתבצע בשלב מאוחר יותר, לאחר ביסוסה של הרגיעה ברצועה. מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא הגדיר את החלטת הקבינט "ניסיון של ישראל להשיג מה שהיא רוצה מבלי לוותר".

במקביל, יו"ר ועדת החוץ בפרלמנט המצרי ושגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, אמר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי כינון רגיעה הוא אינטרס ישראלי כפי שהוא אינטרס פלסטיני. לדבריו, מצרים תמשיך להשקיע מאמצים לגיבוש רגיעה אולם "אם ישראל תמשיך לנקוט בסחבת, היא זו שתפסיד מכך".

בתוך כך, בכיר בחמאס מסר לעיתון כי ישראל מנסה ללחוץ על חמאס שיגמיש את תנאיו בכל הנוגע לעסקת שליט. "לא ניכנע לסחיטה הישראלית. אין לנו שום כוונה להוריד את סף דרישותינו. אם ישראל באמת מעוניינת לשחרר את שליט, עליה למלא אחר דרישות העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully