וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט הירשזון: "ללא רישום, אתה בבעיה"

עדי שמחוביץ

19.2.2009 / 11:14

השופטת ברכה אופיר-תום הזהירה את השר לשעבר הירשזון כי עליו להוכיח שהתקיים רישום של הכספים שהוא קיבל מההסתדרות

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נמשכת היום (חמישי) חקירתו הנגדית של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון במסגרת המשפט המתנהל נגדו. התובע, עורך הדין אליהו שוורץ הציג את מאזני הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) שהירשזון עצמו העביר במהלך ישיבות במסגרת תפקידו כיו"ר.

עו"ד שוורץ לחץ על השר לשעבר הירשזון להסביר מדוע אין במאזנים רישום של הכספים שהוא קיבל ואז החל ויכוח בין נציגי התביעה וההגנה בעניין רישום הכספים. ההגנה טענה כי רישום הכספים התבצע אצל החשב גדעון בן צור ולא במסגרת המאזנים. בשלב זה אמרה השופטת ברכה אופיר-תום להירשזון: "אם אתה מוכיח שדברים נרשמו, אתה יוצא נקי מכל העניין הזה, אבל אם לא יימצא הרישום, אתה בבעיה והנטל עליך". יש לציין כי השופטת התכוונה רק לאישומים המיוחסים להירשזון בעבירות של הלבנת הון ורישום כוזב.

אתמול הודה הירשזון בחלק מהמעשים שמיוחסים לו. לאחר שהתובע שוורץ שאל אותו האם הוא קיבל כספים במזומן בתור הסדר פיצויים, אמר הירשזון: "הלא אם היה הסדר תשלומים מסודר, הרי שלא היינו עומדים פה, נכון?" בהמשך הוא פנה לשופטת ואמר לה "חטאתי פשעתי". דומה, כי השר לשעבר, הנאשם בין השאר בגניבה, מעילה והפרת אמונים, התכוון להמשיך בדבריו, אולם נמנע מלעשות כן.

בהמשך החקירה, לחץ עו"ד שוורץ על הירשזון גם בפרשה אחרת בה הוא מואשם, כספים שקיבל למימון נסיעותיו לחו"ל. הירשזון נשבר נוכח רמיזת התובע לפיה קיבל הירשזון כספים על חשבון נסיעותיו למצעד החיים. "כל הנסיעות היו פרטיות. שום דבר למצעד החיים. יושבים פה כל נציגי העיתונות, ואני רוצה שהדבר יהיה ברור לכולם". בתגובה לתשובתו הנסערת של הירשזון, הסתובב שוורץ לקהל ואמר: "אני מסכים שלא לקחת דבר מניצולי השואה, ואני קורא לכל נציגי התקשורת באולם לרשום את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully