וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שוב מאיימת במלחמה

טלי גולדשטין

19.2.2009 / 10:14

בעוד דרום קוריאה מתכוננת לביקור מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון, הודיעה שכנתה הקומוניסטית כי היא "מוכנה לעימות חזיתי"

צפון קוריאה הודיעה היום (חמישי) כי היא "מוכנה ומזומנה" למלחמה עם דרום קוריאה. הדברים נמסרו שעות ספורות לפני שמזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמורה להגיע לסיאול, במסגרת ביקורה במזרח הרחוק.

"קבוצת הבוגדים של לי מיונג-באק צריכה לזכור תמיד שצבא העם הקוראיני מוכן לעימות חזיתי", אמר דובר הצבא הצפון קוריאני. זהו האיום האחרון בשורה של איומים הולכים ומחריפים מצד צפון קוריאה על הממשלה הדרום קוריאנית – דבר שהעלה את המתיחות משני צדי הגבול.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית, שר ההגנה של דרום קוריאה לי סאנג-הי אמר כי עימות ימי עלול לפרוץ באזור הגבול בין שתי המדינות בים הצהוב. לדבריו, צפון קוריאה מתכוננת לבצע ניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח, העלולים להגיע עד אלסקה כבר בשבועות הקרובים.

קלינטון אמרה כי כל ניסוי טילים יהיה מהלך "שלא יסייע" ליחסים בין צפון קוריאה לארצות הברית והפצירה בממשלה הקומוניסטית לזנוח את הרטוריקה המאיימת שלה. בתחילת החודש ביטלה צפון קוריאה את כל ההסכמים הצבאיים והפוליטיים שלה עם שכנתה הדרומית – החלטה שהחריפה אף היא את המתיחות הקיימת בין המדינות מאז מלחמת קוריאה ב-1950-1953, שהסתיימה ללא הסכם שלום.

דרום קוריאה הודיעה אתמול כי היא מתכוננת לערוך תרגיל צבאי נרחב בשיתוף ארצות הברית בין ה-9 ל-20 במרץ. "ההכנות למלחמה על ידי שתי המדינות טומנות בחובן רוחות מלחמה לחצי האי הקוריאני. הן ייגבו מחיר גבוה מאחר שהן מנוגדות לשלום", נאמר בהצהרה שפרסמה בתגובה צפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully