וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאהבו את הזבל שלכם

אורנה סוסק

19.2.2009 / 9:25

הוצאת הספרים "יער", האקולוגית במיוחד, עומדת להוציא בקרוב ספר על חיים ירוקים לילדים. אורנה סוסק קוראת רק מנייר ממוחזר

הוצאת הספרים "יער" מהווה דוגמא לעסק השואף להיות "ירוק" ככל יכולתו, ללא פשרות, וספרי ההוצאה בוהקים בירקותם בתוכן ובצורה. הם עוסקים באורח חיים טבעי, משתלב ומודע לסביבה. הם עשויים מהנייר הכי ממוחזר שאפשר להשיג כרגע בארץ, שלמרבה הצער הוא מיובא. נייר כזה עשוי משאריות של קליפות תפוזים, של כותנה וגידולים שונים אחרים ואפילו מאצות רעילות שהחלו להשתולל באגמים באירופה בגלל זיהום.

המוציאה לאור, היוזמת, הכח המניע ואף המתרגמת והכותבת של חלק מהספרים היא טליה שניידר, חלוצת שיטת הפרמקלצ'ר בארץ. מלבד הכתיבה והמולו"ת היא גם מעבירה קורסים בשיטה ושותפה בפרוייקטים שונים הקשורים אליה. שניידר מקדישה את עצמה להפצת השיטה וקידומה, מתוך אמונה, אותה היא חולקת עם רבבות של שותפים לדרך בארץ ובעולם, שהשיטה מספקת את הכלים המעשיים לתיקון אורחות חיינו ותיקון כדור הארץ כתוצאה מכך.

יתרונות הזבל האנושי

בין ספרי ההוצאה ניתן למצוא את ספר הפרמקלצ'ר היחיד בעברית עד כה, שכתבה שניידר עצמה ואף רקמה בו הקשרים ומובאות לרוב מהמקורות היהודיים וכן את ספר ההדרכה הבינלאומי המפורסם להפקת דשן מהפרשות האדם, ששניידר תרגמה וכינתה אותו: "זבל אנושי".

בשבוע הבא ממש עומד לצאת ספר חדש בהוצאה: "חוג טבע" שמו, המוקדש כולו לפעילויות פרמקלצ'ר לילדים (permaculture היא שיטת תכנון סביבה השואבת את השראתה מהתבוננות בטבע וניסיון מתמיד להחיל את עקרונותיו וסודות הפוריות וההתחדשות שלו על מערכות אקולוגיות מעשה ידי אדם). פרי ניסיון רב שנים של שניידר בתחום. מלא הפעלות וסיפורים ומאוייר ביד אמן. מומלץ לכל מי שקשור לטבע ולילדים ושואף לחזק את הקשר בין השניים. חידוש נוסף הוא שהספר יודפס בדיו צמחי אקולוגי, בתהליך נקי מרעלים ויזכה לתקן ירוק בינלאומי.

קנו יותר, זהמו פחות

הוצאת הספרים הזאת, שהיא עסק לכל דבר, באה גם לפרנס את בעליו, אבל ללא כל פשרות על חשבון כדור הארץ. כך, לדוגמא, דחתה שניידר הצעה של גוף ציבורי גדול לקנות מאות עותקים מספריה, אבל במחיר שלא היה מאפשר לה להדפיס אותם על נייר ממוחזר.

נייר ממוחזר הוא עדיין יקר לפחות פי שלוש מנייר רגיל, למרבה האבסורד וזאת בגלל העניין הציבורי והמודעות המעטים. ההוצאה מראה לנו שאפשר להתעקש על צרכנות ירוקה כדבעי ומעודדת את הציבור לקנות ספרות ועיתונים העשויים מנייר ממוחזר ולבחור להדפיס עליו את יצירותינו. כך, למעשה, נדרבן את היוזמה המתמהמהת להקים גם כאן תעשיית נייר ממוחזר ראויה לשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully