וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר האופניים של ערד יוצא לדרך

רמי שני

19.2.2009 / 4:21

סיירת משטרתית חדשה שהחלה לפעול בעיר מורכבת מבני כפר נוער, שירכבו על אופניים באזורים שניידות מתקשות להגיע אליהם

יחידה משטרתית מיוחדת במינה החלה לפעול אתמול (רביעי) בעיר ערד. מדובר ביחידת משמר אזרחי, המורכבת בין השאר מבני נוער שיסיירו ברחובות כשהם רכובים על אופניים ומצויידים במכשירי קשר, אמצעי ניווט וציוד משטרתי. בהשקת סיירת האופנים, השתתף גם המפקד החדש של המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יוחנן דנינו.

את עשרה זוגות אופני ההרים שהוקצו בשלב זה לטובת היחידה יאיישו בני נוער מכפר הנוער "נרדים" לצד מתנדבים מבוגרים מהמשמר האזרחי. חברי היחידה יעסקו בפעולות סיור ושיטור במקומות בהם ניידות מתקשות להגיע בשל תנאי שטח קשים.

"זהו פרוייקט מיוחד, בו ילדים מכפר הנוער 'נ?ר?ד?ים', מתנדבים למשמר האזרחי, ביחד עם תושבים בוגרים. הם מצויידים באפוד ובקסדת הגנה והם נציגי המשטרה לכל דבר" אמר לוואלה! חדשות רב פקד יובל פז, מפקד משטרת העיר. לדבריו, "הם יהיו בכל מקום בו יש אוכלוסיה רבה ויראו נוכחות גדולה. אנחנו סומכים עליהם כעין נוספת של המשטרה, כמו שאר המתנדבים ביחידות הג'יפים והתנועה. כשבחור צעיר על אופנים רואה ארוע והוא מזעיק אותנו, אנחנו יודעים לאן ולמה אנחנו באים. זאת עין מקצועית והיא חשובה לנו מאוד".

לדברי מקסים אניסטוביץ, רוכב ומתנדב ביחידה, "המטרה שלנו היא בעיקר לעזור למשטרה במקומות האלה. לסייר ולמצוא נעדרים ולמנוע פשיעה. קיבלנו הכשרה להיות שוטרים ולרכב ונתחיל לפעול ביחד עם המתנדבים הבוגרים בפעולות שיטור".

בכפר הנוער 'נ?ר?ד?ים', מתגוררים כ-120 ילדים ובני נוער. מרביתם הגיעו למקום אחרי שהוצאו מביתם על פי חוק הנוער לאחר שאובחנו כילדים בסיכון. חלקם חוזרים לכפר גם אחרי השירות הצבאי ומשתלבים בו במיזמים מיוחדים לגיל.

לדברי מתי עוז, מנהל הכפר, "השירות ביחידה הזאת, מאפשר להם קבלה מחדש של שייכות וזהות והדבר בהחלט הוא בגדר של תרומה עבורם ועבור הקהילה". עוז ציין, כי "המיזם עונה על שני עקרונות: פעילויות התנדבות והשתלבות באבטחת העיר". הוא הביע את אמונו כי "בכל מקום בו הם יסיירו, תהיה פחות פשיעה. כשרואים שוטר על אופנים, זה מרתיע ובטוח זה עושה את העבודה במקומות בהם חסרה נוכחות משטרתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully