וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז הצפון שמע את שוטריו והזיל דמעה

נתיב נחמני

19.2.2009 / 8:28

"לא ידעתי עד כמה המצוקה של השוטרים קשה", אמר ניצב קורן למקורבו לאחר ששמע על מצבם הכלכלי של השוטרים שנשללו הטבותיהם

"אני לא ידעתי עד כמה מצוקת השוטרים גדולה", אמר מפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון קורן, לאחד ממקורביו זמן קצר לאחר שיצא מכנס שארגן לשוטרים שסיימו לימודי יהדות לצורך הטבות שכר, שלבסוף נשללו מהם. רוב השוטרים, שלטענתם שכרם ממילא אינו משקף את הקושי בעבודתם, ספגו הפחתה של אלפי שקלים בשכרם ואף התבקשו להחזיר רטרואקטיבית את תוספות השכר שקיבלו במהלך השנים.

"אין לילה שאני מצליח לישון בו", אמר אחד השוטרים לניצב קורן בכנס שהיה במטה מחוז הצפון של המשטרה, "הילדים שלי חולים במחלה כרונית ורק התרופות שלהם עולות יותר מהמשכורת החודשית שלי אחרי ההפחתה וזה בלי המשכנתא שלוחצת ושאר התשלומים". שכרו של אותו שוטר, שמאחוריו עשרות שנות שירות במשטרה, קוצץ לפחות מ-4,000 שקל נטו למשרה מלאה. "שירתתי במשמר הגבול, עברתי את ג'נין ולבנון וראיתי חברים שמתו לי מול העיניים", אמר אותו שוטר לוואלה! חדשות, "ותראה לאן הגעתי, המשכורת שלי יותר נמוכה משל מנקה רחובות".

כמוהו ישנם עוד מאות שוטרים ואנשי קבע מרחבי הארץ שסיימו את לימודי היהדות בידיעה שיוכרו להם כשווי ערך ללימודים אקדמאים לצורך הטבות בשכר. אך באגף משאבי אנוש במשטרה החליטו לשלול לשוטרים את תוספות השכר ואף לדרוש אותם בחזרה לאחר שעלה החשד כי השוטרים הצהירו על היקף שעות לימוד רחב יותר מזה שלמדו בפועל.

מאז, נחקרו כ-700 שוטרים במחלקה לחקירות שוטרים, אך הטענה שרימו בהיקף השעות מעולם לא הוכחה ולא הוגשה קובלנה פלילית נגד מי מהם, אך למרות זאת הופחת שכרם. לעומתם, החקירה העלתה את החשד כי דווקא סגן הרב הראשי של המשטרה, סגן-ניצב אהרון גוטסדינר, הוא זה שהטעה את השוטרים ואת המערכת באופי הלימודים.

הגיעו לפת לחם

אתמול כאמור פגש מפקד המחוז את פקודיו ושמע את טענותיהם על הפגיעה הקשה בשמם הטוב ומצב הכלכלי אליו הגיעו בעקבות הגזירות. "אני מצטער ומבקש מכם סליחה, רק היום אני מבין את עומק הסיפור", אמר ניצב קורן והבטיח לשוטריו שיעשה ככל שביכולתו על מנת לעזור להם. "אני לא בטוח שבכוחי לשנות את המצב", אמר אך ביקש להקשיב לדבריהם "כמפקד וכחבר". "ראינו שקשה לו לשמוע את הסיפורים שלנו והיו רגעים שהוא הזיל דמעה", אמר אחד השוטרים, "בסוף הוא לחץ לכולנו ידיים וחיבק חלק מהשוטרים. אנחנו מצדיעים לו".

"קורן מצטייר כאדם מאוד קשוח, אבל אפשר היה לראות שהוא התחבר למצוקה שלהם", אמר לוואלה! חדשות אחד ממקורביו, קצין בכיר גם הוא. "זה מפקד אמיתי שמבין את האנשים שלו, הוא לא יזרוק אותם לכלבים". אותו בכיר סיפר שהמידע שהיה לקורן עד אתמול על הפרשה נבע בעיקר מדיונים במטה הארצי, "שם לפעמים רואים את השוטרים כמספרים, כמכונות. הם לא מבינים שיש שוטרים שהגיעו לפת לחם, יש כאלו שניתקו להם את החשמל בבית".

"כולנו מתפללים שהוא יצליח לעזור, אבל זה שהיה מישהו שהקשיב כבר תורם להרגשה שלנו. אנחנו מצידנו הבטחנו לו שנמשיך להשקיע מעצמנו בעבודה למרות התנאים הקשים", אמר אחד השוטרים. סגן-ניצב יהודה ממן, דובר המחוז הצפוני מסר בתגובה: "כארגון אנחנו רואים בכל שוטר כחלק מהמערכת והוא אמור לקבל סיוע ועזרה, כל זמן שלא מדובר בשוטרים שעברו עבירה. בעתיד הקרוב מפקד המחוז יקיים שיחות נוספות עם השוטרים במטרה לסייע להם ככל שניתן במסגרת הארגונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully