וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד סיבה לא להזמין את היטלר לארוחת ערב

טלי גולדשטין

18.2.2009 / 19:38

יומן של קצין גרמני חושף את גינוני השולחן הנוראיים של הצורר הנאצי. עוד עולה כי היטלר נהג לכסוס ציפורניים במהלך הארוחה

התנהגותו גסת הרוח של אדולף היטלר, לרבות כסיסת ציפורניים במהלך האוכל, חשופה עתה לכולם. מסמכי מודיעין סודיים שנמצאו בבית בבריטניה מציירים תמונה לא מחמיאה במיוחד של הרודן (אם נשים לרגע בצד את פשעיו נגד האנושות והעם היהודי) בהתבסס על מידע שהתקבל מאחד מיועציו בתקופת המלחמה. קצין גרמני תיאר את המנהיג הנאצי כאדם בודד בעל גינוני שולחן נוראיים.

לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, הדיווח של אותו קצין, שניהל יומן במהלך שהותו בבונקר הצבאי של היטלר וסעד עמו לפחות 30 פעמים, מהווה חלק מדו"ח מודיעיני שיוצע למכירה פומבית בחודש הבא בשרופשייר שבאנגליה. ביומנו כתב הקצין המכונה בדו"ח בשם PW כי "היטלר נהג לאכול כמויות אדירות של עוגות", מנהג שגרם לו לבעיות עיכול. עוד נהג המנהיג להרהר עמוקות במהלך הסעודות ולהתעלם מהסובבים אותו.

"היטלר אכל במהירות ובאוטומטיות – בעבורו מזון היה אמצעי לקיום ותו לו", כתב. "פעמים רבות נהג היטלר להסתגר במחשבותיו ולא הקשיב לשיחה מסביבו. בשבילו, השיחה מסביב לשולחן היתה מוזיקת רקע. היא הרגיעה אותו", הוסיף. עוד על התנהגותו של הפיהרר במהלך האוכל: "הוא נהג לכסוס ציפורניים, למשמש את אפו ושפמו שלא להזכיר גינוני שולחן לקויים".

על היומן המתוארך למאי 1945, השנה בה מת היטלר, היה כתוב "לגרוס בתוך 48 שעות מהקריאה". עוד נכתב בו כי בניגוד לצווחות שאפיינו את נאומיו הציבוריים, ביומיום הוא נהג דווקא לדבר בקול בריטון רך. עוד נכתב כי היטלר העדיף לאכול ירקות מבושלים לעומת בשר, לשתות תה צמחים ולא קפה, ואסר לעשן לידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully