וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פלסטינים נעצרו בכפר ליד קלקיליה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.2.2009 / 18:19

כוחות גדולים של צה"ל צרו על הכפר ג'יוס ועצרו עשרות פלסטינים. ראש העיר: "ישראל מנסה לגרש אותנו מאדמותינו"

מאז שעות הבוקר המוקדמות (רביעי) מטילים כוחות גדולים של צה"ל עוצר על הכפר ג'יוס שממזרח לקלקיליה ועורכים מעצרים המוניים וחיפושים מבית לבית. מדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים עולה כי לפחות ארבעים צעירים פלסטינים רוכזו בבית ספר של הכפר, כשכוחות צבא מקיפים אותו.

תושבי הכפר סבורים כי פעילות הצבא מתרחשת על רקע מאבקם כפר נגד עבודות בנייה של גדר ההפרדה, במטרה להרתיעם מהמשך ההשתתפות בהפגנות אלו. ראש עיריית ג'יוס, טאהר ג'בר, צוטט באמרו כי המצב בכפר "טראגי" וכי התושבים מודאגים וחוששים מאד. ג'בר קרא לארגוני זכויות האדם להתערב באופן מיידי על מנת להפסיק את פעילות צה"ל בכפר.

לפי הדיווח, צה"ל הכריז על הכפר כשטח צבאי סגור - החיילים ביצעו חיפושים בבתים ומנעו מעיתונאים ומתושבים זרים להיכנס אל הכפר. במקביל הם אסרו על הפלסטינים הנמצאים בכפר לצאת ממנו, חלקם כלל לא מתגורר בו. "צה"ל רוצה להפחיד את התושבים ולהרתיעם מהשתתפות בהפגנה השבועית נגד הגדר", אמר ג'בר. "ישראל מנסה לגרש אותנו מאדמותינו בכל הדרכים האפשריות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל פועל בכפר מאתמול בלילה בעקבות אירועים רבים של ידויי אבנים לעבר כלי רכב ישראלים בצירים שבסמוך לכפר ובשל הפרות סדר ופגיעה בגדר ההפרדה". עוד נמסר כי "בפעילות צה"ל נעצרו כעשרים פלסטינים ונמצאו שני רובי ציד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully