וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן: נשים גאוותניות, גברים חולי סקס

טלי גולדשטין

18.2.2009 / 18:24

אין איש שאינו חוטא, אך מסתבר שיש חלוקה מגדרית גם בתחום החטאים. ממחקר הוותיקן עולה, שלא במפתיע, כי חטא הגברים הוא תשוקה

נשים הן המין הגאה יותר אך גברים חוטאים בתשוקה, כך עולה מדו"ח חדש של הוותיקן, הקובע כי שני המינים חוטאים, אם כי בדרכים שונות. מחקר של הכנסייה הקתולית מצא כי החטא המצוי ביותר בו לוקות נשים הוא גאווה בעוד בקרב גברים, על הדחף לאכול מתגבר רק הדחף לסקס.

התיאולוג האישי של האפיפיור תמך בממצאי המחקר בעיתון של הוותיקן "ל'וזרבטור רומנו". "נשים וגברים חוטאים בדרכים שונות", אמר ווייצ'יץ' גירטיך. לדבריו, החטא הקשה ביותר עמו מתמודדים גברים הוא חטא התשוקה, אחריו הגרגרנות, עצלות, זעם, גאווה, קנאה ותאוות בצע. בעבור נשים, החטאים המסוכנים ביותר הם גאווה, קנאה, זעם, תשוקה ועצלות.

בכתבי הנצרות הקתולית נאמר כי "מיד לאחר המוות, נשמות אלו שמתו בעודם חוטאים יגיעו לגיהינום". באופן מסורתי, שבעת החטאים החמורים ביותר שאדם יכול לבצע, ושהעונש עליהם הוא מות הנפש, הם: גאווה, קנאה, גרגרנות, תשוקה, זעם, תאוות בצע ועצלות.

בשנה שעברה עדכן הוותיקן את רשימת החטאים והוסיף לה מספר חטאים מהתקופה המודרנית, בהם: זיהום הסביבה, ניסויים גנטיים, ניסויים על בני אדם, סחר בסמים, אי צדק חברתי, הפיכתו של אדם לעני ותאוות בצע פיננסית. לדברי הוותיקן, חטאים מודרניים אלו נפוצים במיוחד בעידן הגלובליזציה.

הדו"ח החדש מתפרסם על רקע הירידה הנרשמת בהיקף הווידויים של המאמינים הקתולים. לפי נתונים מעודכנים, כשליש מהקתולים לא חושבים כי וידוי הוא הכרחי לחייהם הרוחניים. אחד מתוך עשרה מאמינים אמר כי הווידוי מהווה מכשול בדיאלוג הישיר עם אלוהים. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 מתוודה על חטאיו פעם בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully