וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "אסיים את ההתייעצויות בתוך יום"

פנחס וולף

19.2.2009 / 0:52

נשיא המדינה נפגש עם נציגי קדימה שייעצו לו להטיל את הרכבת הממשלה על לבני ועם נציגי הליכוד שהמליצו לו לבחור דווקא בנתניהו. אם ימצאו 61 ח"כים שיתמכו באחד המועמדים יתכן שההכרעה תינתן עוד היום

גדעון צנטנר

(וידאו באדיבות ערוץ 1)

סבב ההתייעצויות של נשיא המדינה שמעון פרס בנושא המועמד שעליו יוטל להרכיב את הממשלה צפוי להסתיים היום (חמישי). בתום סבב הפגישות שקיים אמש עם נציגי הסיעות הגדולות, אמר פרס כי הוא מתכוון לסיים את ההתייעצויות בתוך יום. אם ימצאו יותר מ-61 ח"כים שימליצו על אחד מהמועמדים המובילים יתכן שהנשיא כבר יכריע ויטיל עליו להרכיב את הממשלה. גורמים בלשכת הנשיא אמרו, כי אם לא ימצאו 61 ח"כים לטובת אחד הצדדים יקדיש הנשיא את סוף השבוע לפגישה עם המועמדים.

הפגישות אתמול התחילו כאשר הגיעו לבית הנשיא נציגי סיעת קדימה, שהמליצו לו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר המפלגה ציפי לבני. אחריהם הגיעו נציגי סיעת הליכוד שדחקו בו להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר מפלגתם, בנימין נתניהו.

בתום הפגישה בין נציגי הליכוד, אמר ח"כ גדעון סער לנשיא כי "רק אדם אחד יכול להרכיב ממשלה והוא בנימין נתניהו". לדבריו, "שורה של מפלגות הצהירו כי ימליצו להטיל את הרכבת הממשלה. גם העם אמר את דברו בצורה ברורה ונתן את קולו למפלגות שתומכות בנתניהו". לדבריו, "האפשרות שקדימה ולבני יקימו ממשלה היא תיאורטית, אבל גם אם זה יקרה, אמרנו לנשיא שכפי שגילינו עקביות לא לשבת בממשלת קדימה בכנסת הקודמת, אנחנו לא נשב גם עכשיו בממשלה בראשותה של לבני".

גם ח"כ סילבן שלום, נשא דברים ואמר כי "כדי למנוע מצב שישראל תיכנס לחוסר יציבות, יש צורך להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו".

לעומת זאת, שר התחבורה שאול מופז (קדימה) אמר לנשיא כי "באנו לכאן בשם קדימה, שהיא הסיעה הגדולה ביותר בכנסת ומבטאת את רצון העם". לדבריו, "יש חשיבות עליונה להקים ממשלת אחדות שתוכל לאחד את כל חלקי העם". מופז פנה לפרס ואמר, כי "לך יש נסיון רב וגם יכולת להביא למצב שבו ראשי הסיעות הגדולות יקיימו ביניהם דו שיח כדי להגיע להסכמה על הדרך הנכונה בה יש להנהיג את ישראל".

גם שר האוצר רוני בר-און נשא דברים בפתיחת הפגישה של נציגי סיעת קדימה עם הנשיא, ואמר כי "מתוך ידיעה שאחדות נעה מהמרכז לימין ולשמאל, תבחן את האפשרויות שיביאו להרכבת ממשלה רחבה ככל שאפשר". ח"כ צחי הנגבי ציין בפתיחת הפגישה כי "אין לנתניהו את היכולת לכונן ממשלת אחדות".

יו"ר סיעת קדימה בכנסת, ח"כ יואל חסון ציין בצאתו מהפגישה כי הנשיא פרס הכיר בכך שקדימה זכתה במספר המנדטים הרב ביותר. לדברי חסון, "הנשיא מבין שיש לו שיקול דעת יותר מאשר בפעמים הקודמות. רעיון הרוטציה הוא אופציה שצריך לבחון ברצינות, אבל הנשיא מנוסה והוא מכיר את הכלי הפרלמנטרי הזה ולכן לא ראינו צורך להציג את הרעיון הזה בפניו".

"תיווצר שותפות ברוכה"

פרס החל את השיחות לאחר שקיבל באופן רשמי את תוצאות הבחירות מידי חברי ועדת הבחירות המרכזית. עם קבלת התוצאות אמר פרס כי "אני מודע לכובד האחריות המוטלת עלי. אפעל מתוך תחושה של מחויבות למען תושבי ישראל". פרס הוסיף כי "אני סמוך ובטוח שתיווצר שותפות ברוכה שטובת המדינה תהיה מול עיניה". גם יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליעזר ריבלין, נשא דברים ואמר כי "מערכת הבחירות היתה שקטה יחסית ומתונה". לדבריו, "ראוי לציין כי כמעט ולא היו ערעורים על תוצאות הבחירות וקיים קונצנזוס על תקינות התוצאות".

מוקדם יותר אמר פרס כי "הבעיה היא לא מי יהיה שר או ראש ממשלה, אלא מה תהיה המדיניות שלו. זה הזמן לפתוח דף חדש במדיניות הבינלאומית". בנאום בפני ועידת הנשיאים, ארגון הגג של יהדות ארצות הברית, בירושלים אמר הנשיא, כי לא יהיו לו דעות קדומות "מול כל מי שייבחר כראש הממשלה. אלה שנבחרו בעבר נבחרו כדי לשרת את העתיד, ואני מתפלל שהנבחרים עכשיו יעשו זאת גם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully