וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן: "לא ביצענו שום פשע מלחמה"

עדי שמחוביץ

18.2.2009 / 13:39

שר המשפטים אמר בנאום שנשא בפני ועידת הנשיאים של יהדות ארה"ב כי "נוצרה סיטואציה מעוותת בה צה"ל הגן על אוכלוסיית האויב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

"לא ביצענו שום פשע מלחמה ובסופו של דבר נשכנע את המחוקקים במדינות אחרות לא להמשיך בתביעות מהסוג הזה", כך אמר היום (רביעי) שר המשפטים דניאל פרידמן בהתייחסו לנושא התביעות הבינלאומיות שהוגשו נגד קצינים בכירים בישראל בעקבות הלחימה בעזה. פרידמן אמר את הדברים בנאום שנשא בפני ועידת הנשיאים של יהדות ארצות הברית שמתקיימת בימים אלה בירושלים.

פרידמן התייחס בנאומו למצב המעוות, לדבריו, בו נתונה ישראל ככל שזה נוגע לחוק הבינלאומי וללחימה בארגוני טרור. "אנחנו חייבים להילחם בצורה הומניטארית ככל שניתן", אמר, "בעוד הם רוצים להרוג ילדים ולהשמיד חיים". "לא מזמן גילינו משהו נוסף", הוסיף פרידמן, "הם מעוניינים שגם האוכלוסיה שלהם תיפגע, כי זו הדרך הטובה ביותר ללחוץ על ישראל. הם פיתחו את הטקטיקה הזו ברמה מאוד גבוהה".

פרידמן המשיך והזכיר כי בעימות האחרון בעזה השתמשו הפלסטינים בחוק הבינלאומי לרעה והסתירו מאגרי נשק ומחבלים בבתי חולים ובתי ספר שלפי החוק לא ניתן לפגוע בהם. "הצבא הישראלי נקט בכל פעולה אפשרית כדי לשמור על האוכלוסיה שם. איך התנהלו הרוסים בצ'צ'ניה? איך פעולות מבוצעות בעירק? כמה אזרחים נפגעו באפגניסטן? התעוררה פה סיטואציה הפוכה שבה הצבא הישראלי עשה הכול כדי להגן על האוכלוסיה של האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully