וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניות הבנייה של אושוויץ הוצגו בברלין

18.2.2009 / 13:06

תוכניות הבנייה של מחנה ההשמדה, שהתגלו בשנה שעברה בדירת מגורים ריקה, הוצגו לראשונה לציבור הרחב בתערוכה בברלין

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

תוכניות מקוריות של מבנים במחנה ההשמדה אושוויץ, שנמצאו לפני שנה בדירה ריקה בברלין, הוצגו לראשונה לציבור הרחב בתערוכה בברלין. מדובר ב-28 תוכניות מקוריות בקנה מידה של 1/100 שנעשו בין השנים 1941 ל-1943 ועליהן נכתב "תחת הנהלת הבנייה של הוואפן אס.אס, והמשטרה". על חלק מהתוכניות נמצאו חתימות של בכירים בארגון האס.אס, ועל אחת אף נמצאה חתימה בראשי תיבות של ראש הגסטפו היינריך הימלר.

בתוכניות שנמצאו מצויין בבירור תכנון להקמת חדר גזים בגודל של 11.6 מטרים על 11.2 מטרים. תוכנית זו צוירה על ידי אסיר מספר 127 ב-8 בנובמבר 1941. בתאריך זה כבר נעשו ניסויים בגז "ציקלון בי".

מסמך נוסף שנמצא מציג את בניין הכניסה למחנה אושוויץ בירקנאו. תוכנית נוספת מציגה את הקרמטוריום הראשון, ולצידו מצויינים ריבועים שאמורים להיות קרמטוריומים נוספים שייבנו. מבנה נוסף שמצויין במסמכים הינו מרתף הגוויות, התוכנית מציינת כי אורכו יהיה שמונה מטרים אולם הושאר מקום להרחיבו במידת הצורך.

מספר חוקרי שואה טענו כי מדובר במסמכים שהיו מוכרים לחוקרים כבר שנים, ושכלל לא מדובר בתוכניות לבניית מחנה ההשמדה באושוויץ אלא בתוכניות מוקדמות יותר לבניית מחנה כפייה אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully