וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד לליברמן: נבחן שינוי בחוק האזרחות

18.2.2009 / 13:23

המפלגה העבירה לישראל ביתנו מסמך, בו נאמר כי ייבדק הצורך בהכנסת תיקונים לחוק "בהתאם לנורמות בינלאומיות וחוקתיות מחייבות"

האם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ימליץ לנשיא המדינה שמעון פרס להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו? יו"ר סיעת הליכוד גדעון סער העביר הבוקר (רביעי) לישראל ביתנו מסמך, ובו התייחסות חיובית לחלק מהדרישות שהעלה ליברמן. המסמך נמסר במסגרת פגישה בין סער ליו"ר צוות המשא ומתן מטעם ליברמן, ח"כ סטס מיסז'ניקוב.

בנוגע לדרישת ליברמן להתנות אזרחות בהצהרת נאמנות למדינה נכתב במסמך, כי "הליכוד יהיה מוכן יחד עם השותפים לקואליציה העתידית, לבחון הצורך בתיקונים של החוק אזרחות, הכל בהתאם לנורמות משפטיות בינלאומיות וחוקתיות מחייבות". "יצוין", נאמר, "כי חוק זה מאפשר לבית המשפט לעניינים מנהליים, לבקשת שר הפנים, לבטל אזרחות ישראלית מאדם שעשה מעשה שיש בו משום הפרת אמונים למדינת ישראל".

הליכוד מתחייב גם לתגמל יוצאי צבא ושירות לאומי. המפלגה תפעל, כך נטען, להבטחת שנה אקדמית ראשונה חינם לחיילים משוחררים או בוגרי שירות לאומי, למתן עדיפות במעונות, הרחבת תחולת חוק הלוואות לשכר לימוד לסטודנטים לתואר שני והוספת מלגות במוסדות האקדמיים לחיילי מילואים.

"נמוטט את שלטון חמאס"

בתגובה לדרישת ליברמן להעברת חוק "ברית הזוגיות", נכתב במסמך כי "הליכוד, יחד עם כל השותפים לממשלה בראשותו, יפעל לגיבוש פתרון מוסכם לבעיית המעמד האישי של 300 אלף לא יהודים על פי ההלכה שעלו לישראל במהלך שני העשורים האחרונים". לטענת הליכוד, הממשלה היוצאת בראשות קדימה מנעה כל ניסיון להגיע לפתרון הסוגייה.

באשר לדרישה לשינוי שיטת הממשל נאמר במסמך, כי "הליכוד סבור כי חשוב לקדם רפורמות ממשליות ואלקטורליות לשיפור היציבות והמשילות. ממשלה בראשות הליכוד תפעל לגיבוש הצעת חוק ממשלתית מוסכמת בנושא. נושא זה יקבל עדיפות גבוהה בממשלה בראשות הליכוד".

במסמך מופיעה גם התייחסות לתביעת ישראל ביתנו למוטט את שלטון חמאס. "הליכוד", נאמר, "שולל את מדיניות קדימה של הגעה להסדרים עם הטרור בנוסח הסכם "התהדיה" מחודש יוני 2008 שאישרה ממשלת ישראל בתמיכת הגברת לבני. זאת בניגוד להצהרות לבני וקדימה כאילו הם שוללים מו"מ עם ארגוני טרור. בכוונת הליכוד להקים ממשלה חדשה שתפעל בדרך אחרת ושונה להכרעת הטרור ולהפלת שלטון החמאס".

מקדימה נמסר בתגובה כי "המסמך של ביבי לליברמן חושף את העובדה שביבי נתן לש"ס זכות וטו בלעדית לחסימה ולשיתוק כל ניסיון לשינוי בשיטת הממשל ובשורת נושאים אזרחיים נוספים שהממשלה הבאה צריכה לתקן ושעומדים בבסיס מצע קדימה. המסמך מהווה עדות נוספת לכך שנתניהו שבוי בידי ש"ס". בליכוד אמרו בתגובה כי "קדימה בלחץ, מה שגורם להם לנסות ולסכסך בין הליכוד לשותפותיה הטבעיות".

הנשיא שמעון פרס יפתח הערב בסבב ההתייעצויות בטרם יחליט על מי יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. מחר הוא צפוי להיפגש עם יו"ר ישראל ביתנו, שיודיע על מי הוא ממליץ. בתוך כך, חבר הכנסת המיועד איוב קרא נפגש אתמול עם בכירים בישראל ביתנו, שלטענתו הבהירו לו כי ליברמן מתכוון להמליץ לנשיא על נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully