וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תופסים מתעללים

עידן סייר

18.2.2009 / 12:43

נערים שהתעעלו בחתול באכזריות, תיעדו את הדברים ופרסמו אותם ברשת, אותרו בזכות גולשים שאכפת להם

התעללות בכלבים וחתולים, ותיעודה בוידאו היא מין הסתם לא דבר שקורה רק בארץ. אבל למקרה הבא יש סוף טוב, יחסית, ויש לנו מה ללמוד ממנו. הכול התחיל ב-14 לפברואר: שני נערים אמריקאים העלו סרטון לאתר youtube ובו התעללות נוראית בחתול. בסרטון מצולם אחד הנערים (שפניו מוסתרות במסכה) כשהוא מזמין את הצופים ל"מעבדה" שלו, ומציג את נושא המחקר: התעללות בבעלי חיים. הוא מטיח את החתול שלו, דאסטי, אל הקיר מספר פעמים, סוטר לו שוב ושוב ומטיח בו אגרופים וכל זאת תוך כדי שהנער צועק על החתול. ההתעללות הזו נמשכת בערך דקה, ובסופה הנער מחזיק את החתול מתחת לברז המקלחת תוך שהחתול זועק מאימה. הנערים העלו לאחר מכן סרטון נוסף ובו הנער שוב מרביץ לחתול ומרסס את פניו בתרסיס שוב ושוב.

אנשים שצפו בסרטון הזדעזעו, וחלקם החליטו לא להישאר אדישים: הם העלו את הסרטון לאתרים נוספים (כדוגמת Digg ו- 4chan). הקהילות באתרים הללו זעמו והחלו בקמפיין איתור מידע כנגד הנערים. גולשים החלו לחפש בדפי המשתמש של הנערים פרטים אודותיהם, התאימו פרטים מדיווחים של אנשים שטענו שהם מכירים את הנערים, מצאו את הפרופילים של הנערים במייספייס ופייסבוק, מצאו את שמותיהם, כתובותם ואת מספרי הטלפון שלהם, של הוריהם, של מנהל בית הספר שלהם ושל החברות בהם הוריהם עובדים. נפתחה קבוצת IRC ובה אנשים חלקו אינפורמציה והתקדמו בחקירה וירטואלית פרטית משלהם.

הרשויות המקומיות קיבלו קריאות רבות לגבי המקרה ודיווחים רבים לגבי פרטיהם של הנערים, והמשטרה קיבלה יותר מ-200 קריאות לגבי המקרה. מלבד הרשויות, הגולשים יידעו גם עמותות הפועלות למען בעלי חיים, כגון PETA (בני אדם למען יחס מוסרי לבעלי חיים) ו-ASPCA (החברה האמריקנית למען מניעת התעללות בבעלי חיים).

לבסוף, לאחר מאמציהם הרבים של הקהילות השונות באינטרנט, המשטרה עצרה את הנערים ביום למחרת. הם שוחררו בערבות לחסותם של הוריהם, ואתמול (שלישי) הם ועורכי הדין שלהם נפגשו עם החוקרים. בנוסף, ערוצי החדשות המקומיים דיווחו כי דאסטי החתול חי, נלקח מביתם לטיפול וכרגע נמצא אצל ווטרינר עד לסיום הפרשה.

אז הפעם, זהו באמת מקרה שבו חיים כנראה ניצלו, בזכות אכפתיות של אחרים. מקרים נוספים מעין אלה יוכלו להסתיים בסוף טוב, כל עוד אנשים ימשיכו לגלות אכפתיות כלפי התעללות בבעלי חיים, ולא יטמנו את הראש בחול, כמו שאופייני לפעמים לחברה בה אנחנו חיים.

אם נתקלתם במקרה התעללות בבעלי חיים, אפשר לדווח לתנו לחיות לחיות (03-6241776) או לכל עמותה אחרת. גם פרסום באינטרנט יכול לעזור, כמובן – והעיקר לא להישאר אדישים.

* הכותב הוא פעיל אנונימוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully