וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "מדיניות ראש הממשלה חשובה מזהותו"

פנחס וולף

18.2.2009 / 11:58

לקראת סבב ההתייעצויות להקמת ממשלה חדשה אמר נשיא המדינה, כי לא יהיו לו דעות קדומות כלפי ראש הממשלה הבא. על עזה: "טעינו בדרך שיצאנו משם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

"הבעיה היא לא מי יהיה שר או ראש ממשלה, אלא מה תהיה המדיניות שלו. זה הזמן לפתוח דף חדש במדיניות הבינלאומית". כך הצהיר היום (רביעי) נשיא המדינה שמעון פרס. בנאום בפני ועידת הנשיאים, ארגון הגג של יהדות ארצות הברית, בירושלים אמר הנשיא, כי לא יהיו לו דעות קדומות "מול כל מי שייבחר כראש הממשלה. אלה שנבחרו בעבר נבחרו כדי לשרת את העתיד, ואני מתפלל שהנבחרים עכשיו יעשו זאת גם".

בנוגע למבצע ברצועת עזה, אמר הנשיא, כי "לא משנה מה יקרה בעתיד, אנחנו לא נחזור על הטעויות שעשינו בזמן שעזבנו את עזה. זה היה צריך להיעשות בדרך אחרת. הייתי בעד ביציאה מעזה ואני מרגיש כאחד האנשים שטעו".

הערב יפתח פרס בסבב התייעצויות עם נציגי סיעות הכנסת, בטרם יחליט על איזה מועמד להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בתחילה הוא צפוי להיפגש עם נציגי הליכוד וקדימה, ובימים חמישי ושישי ייפגש עם שאר נציגי הסיעות. הנשיא צפוי להודיע על החלטתו בתחילת השבוע.

בראיון לקול ישראל אמר הבוקר פרס, "אני מודע לאחריות הכבדה ולקושי הרב אבל חובתי לעשות את הכול כדי לאפשר הקמת ממשלה שתענה על הצבעת הבוחרים, ותוכל לשרת את המדינה באחריות וביציבות". הוא הוסיף, כי ישתדל לעמוד בלוח הזמנים כפי שמוכתב על ידי החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully